gräddpulver

Har läst att det i endel friluftsmat innehåller gräddpulver, är det något som man kan köpa någonstans?

Gräddpulver

Vad ska du ha gräddpulvret till? Jag har aldrig haft något behov av det (tror jag).

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tänk bara på att gräddpulver har begränsad hållbarhet, det växer väl inte bakterier i det (eftersom det är torrt). Men eftersom det innehåller fett så kan det härskna.

Det finns grädde- eller mjölkpulver till kaffeautomater där man kan få en kaffe latte t.ex.
Känner du någon som har en kaffeautomat så...

har provat pankaksmixen som man bara blandar ut med vatten! Grymt gott. Tänkte bjuda vännerna på pankaka sylt och grädde på norgevandringen i sommar. Så nu saknar jag bara grädden, har letat på hyllorna.

Pratade nyss med en som jobbar på selecta (Kaffeautomater mm). Han sa att så länge det förvaras tort så är det inga problem med hållbarheten, samma som med mjölkpulver! Ska få en påse att testa nu

nisse_; sa:
Tänkte bjuda vännerna på pankaka sylt och grädde på norgevandringen i sommar. Så nu saknar jag bara grädden, har letat på hyllorna.

Har du tänkt göra vispgrädde av gräddpulver kan du nog glömma det direkt, det lär inte funka. Gräddpulver är gjort för att ge SMAKEN av grädde, inte för att fungera som "torrgrädde".

Då skulle jag nog satsa på nån mousse eller liknande som funkar att blanda med bara vatten (de brukar behöva kyla för att stabilisera sig men det fixar man ju i en fjällbäck).

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips