GPS V MapSource CS v6: export - editera - import. Hur?

Jag vill kunna exportera en waypoint-fil, editera den med t.ex. TextPad och sedan importera resultatet igen.
Någon som kan berätta hur jag ska göra?
Har en GPS V och MapSource City Select v6.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
G7toWin kanonbra... hur hantera proximity?

...Varför inte MapSource ?. ...
Jag orkar inte editera in proximity på 400 m för varje fartkameraposition. Enklare att kopiera & klistra i "block mode" i TextPad. (417 st waypoints...)

Tyvärr lyckas jag inte få till export och import av just proximity med Pelles tips på utmärkt programvara.
Är problemet mellan tangentbordet och stolsryggen tro...?

Re: G7toWin kanonbra... hur hantera proximity?

Grusbus; sa:
Jag orkar inte editera in proximity på 400 m för varje fartkameraposition.
Markera alla waypoints du vill ha det på i MapSource, högerklicka och välj Properties. Om det behövs väljer du knappen More details, kryssar ur rutan Unknown vid Proximity och skriver in 400 (även om jag själv föredrar 600 m :). Tryck OK så är det klart.

Däremot har ju GPS V tyvärr ändå inte stöd för mer än tio proximity-larm.
Tyvärr lyckas jag inte få till export och import av just proximity med Pelles tips på utmärkt programvara.
Proximitylarmet är kanske en Garmin-specifik utökning som inte stöds av generella programvaror?
[Ändrat av PR 2005-10-29 kl 20:50]

Ajdå...

Tack Pelle!

Jaha... då har man ansträngt sej i onödan. Står antal proxy-larm i manualen? (Jag har inte RTFM...)

Tyvärr fungerar det inte att markera alla waypoints och uppdatera en gemensam "variabel" utan jag tycks vara tvingad till att uppdatera varje waypoint för sej.
Men det kanske fungerar i modernare versioner?

Känner du till antalet proxy-larm för Quest/Quest2?

När det gäller G7toWin så finns stödet för proxylarm medlagt nyligen (sedan 28 oktober 05). Men det ser lite halvsjukt ut i avgränsningarna i filen så det kanhända att det går att lösa genom lite tester. Men eftersom jag bara kan ha 10 st så faller behovet.

Re: Ajdå...

Grusbus; sa:
Tyvärr fungerar det inte att markera alla waypoints och uppdatera en gemensam "variabel" utan jag tycks vara tvingad till att uppdatera varje waypoint för sej.
Men det kanske fungerar i modernare versioner?
MapSource kan du uppgradera kostnadsfritt. Bara att hämta från Garmins hemsida.
http://www.garmin.com/support/mappingsw.jsp
Så vitt jag minns har det fungerat flera versioner tillbaka.
Känner du till antalet proxy-larm för Quest/Quest2?
Nej jag vet inte. När jag kollade för några år sedan hade ingen enhet mer än 10. Däremot har det kommit en uppdatering till 276C med stöd för 100. Men den är ju också lika mycket en marin-enhet, som var den ursprungliga användningen för närhetslarm.

Gissningsvis kommer man inte att utöka närhetslarmen utan satsar på POI-loader istället för nya enheter. Där nämner man t.o.m. hastighetskameror så nu har Garmin fattat galoppen. Quest2 stöds där. :)
http://www.garmin.com/products/poiloader/

Tack Pelle

Stort tack för informationen!
Min MapSource hade version 5.3
fast med v6 kartorna (MS CS)...
En kompis har 276c så det tipset ska jag vidarebefodra.
På återhörande!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips