Installera MapSource och kartor på ny dator?

Hejs.

Jag har ju sedan tidigare haft en stationär dator och en gammal bärbar klenod, på vilka ag installerat MapSource och City Select Europe v6 City Navigator Europe v8.

Jag har en GPS, en 60CSx kopplad till båda dessa datorer.

Nu har jag tröttnat på min gamla bärbara och köpt mig en ny modern sak, och nu vill jag ju installera det jag har på den gamla bärbara till den nya, för den gamla ska inte användas längre.

Frågan hur man gör, eller rätare sagt, vad man får göra för Garmin? Sitter jag så illa till nu att jag inte får installera mina gamla licenser och kartor på min nya bärbara, för det redan installerats på två tidigare? Blir jag tvingad att köpa helt nya licenser igen för allt, eller hur sjutton funkar det?

MVH Tony

Inga problem

Hej!
Det är inga problem med detta. Installera MapSource på den nya datorn och lägg in dina upplåsningskoder i dennainstallation. Tag sedan bort MapSource från den gamla datorn. Såvitt jag förstår är Garmin endast intresserade av att du inte kan ladda över kartorna till mer än två olika GPS'er.
Bertil

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Ok, tack för den infon.

Jag testade att insallera min CS E v7 och det gick bra, och jag fick den upplåst med. Men när jag sen skulle starta MapSource för första gången så kom ett felmeddelande som sa at det var nåt fel med mapsource registry. Undra vad det kan vara för tok nu då. Får väl försöka göra om installationen igen då, fast det orkar jag väl inte i kväll antar jag.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips