Installera CN8 Europe utan föregående CD

Normalt kräver installation av en uppgradering att man har en tidigare installation av produkten. Men har man en ny dator är det trist att behöva lägga in ett stort kartprogram bara för att kunna installera uppgraderingen. Det finns ett enkelt knep som kommer från en klurig sloven på Garminforum på http://www.bargainpda.com

Gå till registret HKEY_LOCAL_MACHINE
SOFTWARE
Garmin
Mapsource
Families

Högerklicka på families
Lägg in ny nyckel
City Select Europe v7

Högerklicka på families
Lägg in ny nyckel
City Select Europe v6
Gå ur registret.

Nu kan City Navigator Europe v8 installeras. Kom ihåg att använda Custom installation om du vill bestämma vart installationen ska gå, t ex annan partition.

Slutför installationen och lås upp produkten. Men starta inte Mapsource!

Gå nu tillbaka till registret. Ta bort de båda nyss insatta nycklarna. Gå ur registret.

Nu kan Mapsource startas och CN Europe finns där.

Bommar man att ta bort nycklarna får man ett konstigt felmeddelande när man zoomar in, någonting om RAM. Men det är bara att ta bort nycklkarna så funkar det.

Om man nu ändå råkar ha en gammal installation så kan man saklöst radera alla kartfiler för att spara plats. En del säger att man kan avinstallera hela den gamla produkten, fsat jag har inte prövat.

Eller så kan man använda registerstrukturen för att lägga in den Worldmap som finns att ladda ned för Garmin iQue (30 MB). Men det får bli en annan gång.


[Ändrat av jonasolof 2006-03-10 kl 22:47]
 
Efter att ha tittat på innehållet i registerfilerna med Notepad avstår jag gärna. Varför i fridens namn skulle man köra in allt det där när problemet kan lösas med två enkla nycklar som dessutom avlägsnas efter installationen. Hade dom känt till det sätt jag redovisade hade dom säkert också använt det.
 
Det har du helt rätt i!
Jag kollade aldrig i filerna.
Men om man byter ut - mot + i av-reg filen så blir det väl samma som du beskriver?
 
om plus och minus vet jag inte, det har med Reg ed att göra. Jg föredrar att skriva in för hand. Felet är att dom lägger in strängvärden och binära värden också vilket är helt onödigt (dvs högra sidan av registret).

Dessutom lägger dom in ALL registerinfo dom hittat, också från andra håll i registret. Installationsspråk tyska också vidare. Ville du ha det? En maasa avinstallationsinfo.

Min första CS installation var CS Eu v5. Men den behövde inte tas med. Här lägger dom info från version 4.

Hur fasicken vågar du smälla in en sådan här registerfil utan att ha tittat på innehållet? Blir något fel tar det ju en evighet att rensa alla nycklar.

Dom borde upplysas om att det finns bättre alternativ så att dom tog bort den här filen. Ful Fil. Dummer Datei eller vad det kan heta .
[Ändrat av jonasolof 2006-03-11 kl 12:38]
 
Det är därför fixade funktionen system återställning!
Då kan man leka nästan hur mycket man vill, och skiter det sig så kör man bara systemåterställningen :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
grodanbolle Installera kartor i android 4,3 Navigering 5
Tony-Avesta Installera MapSource och kartor på ny dator? Navigering 2
wicke02 Installera FriPro Navigering 29
Nyman Installera Friluftskartan utan att ha Gps inkopplad Navigering 1
Store Erfarenheter Garmin CS7 vs. CN8 Navigering 8
HMR City Navigator Europe 2009 NT Navigering 22
PalleKuling metroguide europe v5 -installationsproblem Navigering 0
dgronjord Gamin BlueChart Atlantic samt City Navigator Europe Navigering 21
nickeB Problem med min Garmin 60CSX och MetroGuide Europe Navigering 4
Andis City Navigator Europe v9 DVD Navigering 46
apersson850 City Navigator Europe v9 Navigering 7
whypoint Kan jag använda City Select Europe v6 i två GPS:er? Navigering 1
Garmin Vista City Navigator Europe v8 DVD Navigering 43
johsjo Garmin CS Europe Version 8? Navigering 1
Tony-Avesta 60CS och Metroguide Europe...? Navigering 12
GilbertK Vart hittar man billigaste City Select Europe 6.0?? Navigering 0
apersson850 Metroguide Europe 6 Navigering 8
svlcm Garmin City Navigator/Select Europe 6 Navigering 4
apersson850 Uppgradera MG Europe Navigering 0
3313 MapSource Europe version 5,0 vägbeteckningar. Navigering 4
3313 MapSource Europe v.4.01 Navigering 1
marcuslundmark Metro Guide 4.00 Europe och köranvisningar? Navigering 2
Tony_Avesta MapSource Metroguide Europe, kass sökfunktion!? Navigering 4
hogskolan MetroGuide Europe Navigering 2
ta1toy Route66 2001-2002 eller mg europe Navigering 14
Enicar Nybörjare söker råd för inst. av MG Europe Navigering 4
bengtberg MG Europe på plats! Navigering 30
LarsLa Nya Mapsource Metroguide Europe Navigering 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.