City Navigator Europe 2009 NT

Noterar att nya Garmin med förinstallerad karta fr o m nu skall levereras med version 11 av kartan, dvs City Navigator Europe 2009 NT. Apparater med äldre karta bör säljas med rejäl rabatt såvida inte uppgradering till nya kartan ingår.

CNE2009NT finns redan på Piratebay. Fast ännu så länge bara i i form av en img-fil för installation på apparater som Nüvi & Zumo och i GMXT. Dvs den funkar inte i Mapsource.

Kartan har ökat i storlek från 1.4 GB till 1.6 GB. Skall bli intressant att se vad som tillkommit.

Det brukar dröja till en bit in på nya året innan man kan beställa en uppgraderings-DVD från Garmin.
 
Senast ändrad:
Lite svårt att jämföra när jag inte har CNE2009 i Mapsource men några slumpmässiga inzoomningar i GMXT visar rejäla förbättringar av kartan i Baltikum och Grekland. Däremot verkar Balkan vara lika torftigt som förut.
 
Vad brukar gälla för

uppdateringar av Citynavigator? Har funderingar på att hoppa över uppdateringar ett par år för att hoppa på tåget igen t ex 2011. Jag har 2008 års Citynavigator.

Thure
 
uppdateringar av Citynavigator? Har funderingar på att hoppa över uppdateringar ett par år för att hoppa på tåget igen t ex 2011. Jag har 2008 års Citynavigator.
Thure
Priset för en uppdatering är detsamma oavsett från vilken version man uppgraderar. Dvs det går bra att hoppa över. Rimligt kan vara att uppgradera högst vartannat år om man bara kör i länder med bra karta. T ex Skandinavien och Tyskland. Men vill man kunna navigera i nytillkomna länder, t ex Grekland, så har man liksom inget alternativ till att uppgradera.
 
Nuförtiden kan man ladda ner uppdateringen, så man behöver inte vänta på att det ska komma ut en DVD.

Sitter just och överväger detta. Är det någon som vet om det går att bränna en kopia på en gratisuppgradering som tankas ned från MyGarmin? Vill helst slippa vänta på skivan i 4-6 veckor och betala frakt men det känns lite osäkert att ladda med kartan om det inte går att säkerhetskopiera den.

Tidigare har jag beställt skivan kostnadsfritt min nu vill de ha betalt för frakt.


Frakt- och hanteringskostnader till ett belopp av 10,00 USD/6,75 EUR/5,00 GBP plus skatt debiteras för det här alternativet. Skivan skickas inom 4–6 veckor.​


Kollade vilka Q&A som fanns kopplade:

Question:
How long can I download my map update?
Answer:
If you select the Download as your free format, you will be given X days from the selection date in which to download this update. This number of days is specified on the Select your Media page.
If this is for a Paid Map Update, you have 30 days from the date of ordering the map update in which to download it to your computer. You may re-download either the Mac or the PC version multiple times during the 14 day period."​
 
DVD:n finns att tanka hem via torrent på Piratebay.

Dvs köp du din licensnyckel och tanka hem uppgraderingen från Garmin.

Som backup tankar du redan hem och bränner själv en DVD om det skulle vara så att det du får från Garmin inte enkelt kan säkerhetskopieras. Knappast varken olagligt eller oetiskt. Du har ju betalat!
 
CNE2009NT finns redan på Piratebay. Fast ännu så länge bara i i form av en img-fil för installation på apparater som Nüvi & Zumo och i GMXT. Dvs den funkar inte i Mapsource.QUOTE]

Funkar denna img-fil från PB att ladda ned på SD-kort för att köra i Nuvi 310?? Man måste väl låsa upp den med en "crackad" kod, eller?? Har idag CNE 2007 på maskinen..

Vore tacksam om nån kunde förklara för en "mindre kunnig"....

///Chrille
 
Fråga ang City Navigator...

Tjena, har köpt City Navigator Europe Map Update 2009 på DVD och allt verkar vara på engelska. Och i en kommentar på nåt forum läste jag att svenska finns ej som val och att svenska gatuadresser låter väldigt skumt på engelska. Min fundering är om det via Web update går att ladda hem svenska till 2009 uppdateringen. Eller måste jag köpa en version där svenska ingår från början.

Jag har inte öppnat min förpackning ännu för jag får förmodligen inte byta den med bruten förpackning. E de nån här som vet svar på min fråga tas det tacksamt emot.

/Susanne
 
Såvitt jag vet är inte själva kartan på något speciellt språk, utan gatunamnen är på de språk som gäller i landet ifråga.
Din GPS har olika språkfiler, men det är en annan sak. Men det är riktigt att om du kör bil i USA, men låter mojängen prata svenska, då låter gatunamnen helt hysteriskt. Och tvärtom, förstås.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
dgronjord Gamin BlueChart Atlantic samt City Navigator Europe Navigering 21
Andis City Navigator Europe v9 DVD Navigering 46
apersson850 City Navigator Europe v9 Navigering 7
Garmin Vista City Navigator Europe v8 DVD Navigering 43
svlcm Garmin City Navigator/Select Europe 6 Navigering 4
thureb Funkar DVD City Navigator NT till Etrex 30? Navigering 4
Vandrare Nüvi Maps = City Navigator? Navigering 5
mistral Fler enheter till City Navigator Navigering 1
HMR Garmin City Navigator NT 2010 Navigering 0
HMR Nya .typ filer för City Navigator Navigering 3
niklaz Överlapp FriPro och City Navigator Navigering 6
KOJ City Navigator 2008 update Navigering 2
HåkanC Bästa Garmin vägkarta, City Navigator eller Metroguide? Navigering 1
xrvjorn City Navigator - versionsförvirring Navigering 5
BJK Fel i Garmin City Navigator NT 2008..... Navigering 6
GV City Navigator NT v10 ? Navigering 28
chripopper Metroguide vs city navigator? Navigering 2
gundj Installation av City Navigator. Navigering 3
Mikael_B City navigator på två datorer? Navigering 5
wisher City Navigator, Nordics micro SD Card Navigering 13
jonasolof City Navigator v9 non NT fel routing i Schweiz -iq3600 Navigering 1
Kincop Friluftskartan vs City Navigator? Navigering 3
jonasolof City navigator v 9 icke NT Navigering 7
ham City Navigator NT+ v8 Navigering 4
olhe City Navigator kombinerad med Friluftskartan Pro Navigering 5
Erik II Område i City Navigator NT v8 Navigering 1
goranwi Skillnad Garmin City Select - City Navigator? Navigering 3
ALj City Navigator ?? Navigering 25
Grusbus MS City Select v4(?) uppgr v6 och nu City Navigator v8 Navigering 0
Alfaalfa City Nav v9 nordic Navigering 2
jonasolof City NAv NT kort i iQue? Navigering 2
whypoint Kan jag använda City Select Europe v6 i två GPS:er? Navigering 1
Corren Hjälp med City select EU v7 Navigering 2
jonasolof Finn fula fel i City Navigators baskarta Navigering 0
nkj problem med garmin city select v7 Navigering 28
Avatar68 Garmin Bilnavigationskit m/City Select 7 Navigering 14
johanniska Skillnad mellan Metroguide och City Select? Navigering 2
swedtap City select 7? Navigering 8
3313 Överföra data från city select till garmin 60 cs Navigering 14
olann 60cs byta från city select till friluftskartan Navigering 2
sungam City Select v7 Navigering 2
Cronlund City Select köp? Navigering 7
kalleka City Select - måste CD-ROM-skivan sitta i datorn? Navigering 3
olhe Hur exakta är avståndsuppgifterna i City Select Navigering 9
niklaz City Select + terrängkarta samtidigt i min Garmin? Navigering 2
PontaP City Select roadblock? Navigering 2
3313 Metro Guide- City Select Navigering 1
kemzon 60c city select Navigering 6
Tony-Avesta Har nu pillat lite med City Select i min 60CS Navigering 8
GilbertK Vart hittar man billigaste City Select Europe 6.0?? Navigering 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.