City Navigator Europe 2009 NT

Som Persson säger ovan kan du ställa in din GPS på vilket språk du vill.

Det har inget samband med vilket språk du väljer att köra i Mapsource på PC:n. DVD:n innehåller massor av språk. Jag har inte riktigt kommit på hur man gör för att välja vilket språk man vill använda. Jag har engelsk XP på alla mina PC och då installeras med automatik engelsk Mapsource. Dvs precis så som jag vill ha det.

Har du svensk Windows på din PC skall Mapsource bli på svenska. I Windows finns en inställning för vilket språk installerade program skall använda men Garmins installationsprocedurer verkar strunta i den.
 
Mysko

Hej!
Version 2009 auktioneras ut på löpande band på internet och slutbudet brukar ligga runt 600 spänn. Folk tycks vara besvikna på den versionen, vad kan det bero på? Jag har själv version 2008.
Ha en skön vår!
Steen
 
Kollade just igenom 2009 v11 och i de områden jag känner till är det bra uppdaterat.
Men, bensinstationer verkar dom ha kastat tärning om placerig och bolag.
Stationer finns på platser som aldrig haft en pump och stationer som funnits i evigheter är inte med.
Så är man beroende av sådan info så ska man nog ladda hem egna POI.
Kartan ska få visa framtassen på Torsdag genom norra europa, rapport följer om den jävlas, hörs inget var det antingen bra eller så är jag vilse :)
 
CNE2009 har fått en rejäl uppryckning vad gäller adresser på landet i Sverige. Det går nu att söka på de flesta adresser ute på vischan.
Kan kanske bero på att man bytt adresser i många kommuner (igen) så att Navtech tror på dem...
Den senaste (sista?) adressändringen motiveras med att räddningstjänsten skall hitta ut (vilket dom inte gör då dom inte tycks använda CNE2009).
Har själv haft åtminstone 4 olika adresser utan att flytta de senaste 20 åren!
Jag har inte testat 2009.11 så ovanstående gäller CNE2009.
 
har laddat hem City navigator 2009 NT till min Etrex vista HCX (ja, jag vet att jag laddat :p)och lagt det på ett tomt 2GB micro-Sd kort. Har följt beskrivning och ser inte att jag gjort något fel egentligen.Filen lägger sig men det vill inte vissa sig som en karta. Mitt tålamod tar snart slut :p
Sitter på en Asus EEE-pc som ni vet saknar CD-Rom. Hur har Garmin tänkt här? Finner nämligen inte några som helst programvaror på garmins hemsida (Mapsource etc.). Finns bara uppdateringar till befintliga program som levereras på CD. Är det här programvaror jag behöver för att min City Navigator ska fungera på GPSn?
Har drivers för USBn men behöver jag fler programvaror kanske :S Blir förrvirrad!

/Sebastian
 
Jag köpte City Navigator NT DVD från http://www.gpsw.co.uk/. Den levererades på en vecka och kom fram häromdagen. Versionen som skickades var 2009 och då jag låste upp kartan online kunde jag ladda ner en uppdatering gratis (2009.11). Priset var en tusenlapp, dvs mindre än hälften av vad kartan kostar hos svensk nätbutik.

Ett stort plus för att DVD:n gick att installera i Mac OS X. Uppdateringen fick man däremot ta genom Windows för den kraschade. På något sätt kom uppdateringen till slut in i både gps:en, mac os och windows. En upptäckt jag gjorde sent var att City navigator inte ska göras om till mac-format i programmet Mapconverter, eftersom den inte tillhör Mapsource på samma sätt som t ex Friluftskartan Pro. Klistrade in upplåsningskoden i Roadtrip (f d Bobcat, motsvarigheten till Mapsource) och så var kartan upplåst.
 
har laddat hem City navigator 2009 NT till min Etrex vista HCX (ja, jag vet att jag laddat :p)och lagt det på ett tomt 2GB micro-Sd kort. Har följt beskrivning och ser inte att jag gjort något fel egentligen.Filen lägger sig men det vill inte vissa sig som en karta. Mitt tålamod tar snart slut :p
Sitter på en Asus EEE-pc som ni vet saknar CD-Rom. Hur har Garmin tänkt här? Finner nämligen inte några som helst programvaror på garmins hemsida (Mapsource etc.). Finns bara uppdateringar till befintliga program som levereras på CD. Är det här programvaror jag behöver för att min City Navigator ska fungera på GPSn?
Många frågor....

Komplett installation levereras på DVD eller via fil som tankas hem från Garmin. Kopiera över hela DVD:n till en USB-pinne och installera från pinnen om du inte har DVD-läsare. Alternativt så kan du montera DVD:n via en nätverksansluten annan PC som har DVD-läsare.

F ö så finns Mapsource att tanka hem gratis från Garmins hemsida. Leta så finner du.

Du säger att du laddat hem en fil som "lägger sig". Vad menar du med det? Vad heter filen (hela namnet!)? Hur stor är den? Var exakt har du lagt den?

Har du någon licens? Kartan kan inte användas utan att man köper en licens för just den GPS:en.
 
har faktiskt löst problemet själv nu! Har laddat det som torrent! Unlocked verison.
Funkar skitbra, var tvungen att ta ur Sd-kortet och sätta in de separat i datorn, förde över filen till map som jag döpte till "Garmin" (annars funkar det inte). Tog ut kortet och satt in i Gpsn. Kartan laddades och nu har jag kartan!
Trots att det kanske inte är helt lagenligt så funkar det iaf.

/Sebastian
 
City Nav 2009 till Garmin iQue

Har inte följt med på ett tag. Undrar om det finns någon version som funkar med min gamla justa ique 3600?
 
Garmin lämnar kartgaranti på 60 dagar från första användningsdagen och att skriva att "enheter som inte har detta kartmatrial borde säljas till reabateratpris" är bara dumt då det ständigt kommer uppdateringar och att ha senaste kartmatrialet i ALLA enheter på lager - är omöjligt. Även för TomTom, Navigaton, Mio etc.
 
Garmin lämnar kartgaranti på 60 dagar från första användningsdagen och att skriva att "enheter som inte har detta kartmatrial borde säljas till reabateratpris" är bara dumt då det ständigt kommer uppdateringar och att ha senaste kartmatrialet i ALLA enheter på lager - är omöjligt. Även för TomTom, Navigaton, Mio etc.

Kartgarantin gäller, enligt www.garmin.se, bara för Garmin Nüvi eller Zumo . En nyinköpt Garmin kartlicens skall idag, enligt min åsikt, avse City Navigator Europe NT 2010. Annars bör man kräva rejäl rabatt. Sedan behöver ju inte senaste kartversionen följa med rent fysiskt vid köpet. En nedladdningsrätt typ den som följer med Nüvi och Zumo är helt OK.

Dvs den som köper en 278 med medföljande karta eller ett Automotive Kit till 276C, eTrex, 60Cx, Oregon, Colorado m fl bör se till att få skriftligt från säljaren på att version 2010 ingår i priset!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
dgronjord Gamin BlueChart Atlantic samt City Navigator Europe Navigering 21
Andis City Navigator Europe v9 DVD Navigering 46
apersson850 City Navigator Europe v9 Navigering 7
Garmin Vista City Navigator Europe v8 DVD Navigering 43
svlcm Garmin City Navigator/Select Europe 6 Navigering 4
thureb Funkar DVD City Navigator NT till Etrex 30? Navigering 4
Vandrare Nüvi Maps = City Navigator? Navigering 5
mistral Fler enheter till City Navigator Navigering 1
HMR Garmin City Navigator NT 2010 Navigering 0
HMR Nya .typ filer för City Navigator Navigering 3
niklaz Överlapp FriPro och City Navigator Navigering 6
KOJ City Navigator 2008 update Navigering 2
HåkanC Bästa Garmin vägkarta, City Navigator eller Metroguide? Navigering 1
xrvjorn City Navigator - versionsförvirring Navigering 5
BJK Fel i Garmin City Navigator NT 2008..... Navigering 6
GV City Navigator NT v10 ? Navigering 28
chripopper Metroguide vs city navigator? Navigering 2
gundj Installation av City Navigator. Navigering 3
Mikael_B City navigator på två datorer? Navigering 5
wisher City Navigator, Nordics micro SD Card Navigering 13
jonasolof City Navigator v9 non NT fel routing i Schweiz -iq3600 Navigering 1
Kincop Friluftskartan vs City Navigator? Navigering 3
jonasolof City navigator v 9 icke NT Navigering 7
ham City Navigator NT+ v8 Navigering 4
olhe City Navigator kombinerad med Friluftskartan Pro Navigering 5
Erik II Område i City Navigator NT v8 Navigering 1
goranwi Skillnad Garmin City Select - City Navigator? Navigering 3
ALj City Navigator ?? Navigering 25
Grusbus MS City Select v4(?) uppgr v6 och nu City Navigator v8 Navigering 0
Alfaalfa City Nav v9 nordic Navigering 2
jonasolof City NAv NT kort i iQue? Navigering 2
whypoint Kan jag använda City Select Europe v6 i två GPS:er? Navigering 1
Corren Hjälp med City select EU v7 Navigering 2
jonasolof Finn fula fel i City Navigators baskarta Navigering 0
nkj problem med garmin city select v7 Navigering 28
Avatar68 Garmin Bilnavigationskit m/City Select 7 Navigering 14
johanniska Skillnad mellan Metroguide och City Select? Navigering 2
swedtap City select 7? Navigering 8
3313 Överföra data från city select till garmin 60 cs Navigering 14
olann 60cs byta från city select till friluftskartan Navigering 2
sungam City Select v7 Navigering 2
Cronlund City Select köp? Navigering 7
kalleka City Select - måste CD-ROM-skivan sitta i datorn? Navigering 3
olhe Hur exakta är avståndsuppgifterna i City Select Navigering 9
niklaz City Select + terrängkarta samtidigt i min Garmin? Navigering 2
PontaP City Select roadblock? Navigering 2
3313 Metro Guide- City Select Navigering 1
kemzon 60c city select Navigering 6
Tony-Avesta Har nu pillat lite med City Select i min 60CS Navigering 8
GilbertK Vart hittar man billigaste City Select Europe 6.0?? Navigering 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.