Garmin Bilnavigationskit m/City Select 7

Har lite undringar kring Garmin Bilnavigationskit m/City Select 7 Bracket på beanbag, 12V kabel.

1.Är det någon som har erfarenhet kring detta paket?

2.Finns det bättre lösningar för bil/båt när det gäller 60cs?

3.Fungerar Beanbagen bra?

Jag skall snart köpa en 60cs och när jag ändå är igång så varför inte köpa ovanstående.

Tack i förskott!
 
Avatar68; sa:
Har lite undringar kring Garmin Bilnavigationskit m/City Select 7 Bracket på beanbag, 12V kabel.

1.Är det någon som har erfarenhet kring detta paket?

2.Finns det bättre lösningar för bil/båt när det gäller 60cs?

3.Fungerar Beanbagen bra?

Jag skall snart köpa en 60cs och när jag ändå är igång så varför inte köpa ovanstående.

Tack i förskott!

1. Ett mycket bra paket, men lite väl dyrt och det är begränsat till 2 GPS:er. Innehåller väl fungerande autorouting för större delen av Europa. Tyvärr enda sättet att uppgradera City Select även om man inte behöver bilkittet!

2. För båt skall man naturligtvis använda Garmins sjökort!

3. Utmärkt och lätt att flytta mellan olika fordon/båtar! Och enheten för fastmontage är ännu bättre men naturligtvis inte portabel
 
Om jag skaffar City select så kan jag använda det på två olika gpser? eller har jag missuppfattat dig? Så om min kompis också vill ha City select så kan han använda programvaran på sin dator?

Tack för ditt svar!
 
Avatar68; sa:
Om jag skaffar City select så kan jag använda det på två olika gpser? eller har jag missuppfattat dig? Så om min kompis också vill ha City select så kan han använda programvaran på sin dator?

Tack för ditt svar!

Ja! Men, det viktiga är att du bara kan använda det på 2 GPS:er, däremot kan du använda det på vilken dator du önskar. Bilkittet gör oxå att det blir möjligt att använda ett portabelet kit (beanbag) och ett fast kit, alltså perfekt att dela med en kompis.

Få bara inte för dig att byta GPS för då..............!
 
Det är inga problem att byta till ny GPS, man kontaktar Garmins support så ordnar dom det så att man kan använda Cityselect i den nya.

Om man skall följa Garmins bestämmelser så är det ej tillåtet att dela licensen med en kompis.
 
För liten bil

Jag fick Bracket beanbagen och 12V kabeln av en kompis som köpt City Select v6 till sin Garmin Legend C att ha på hans MC.

Men det finns inte plats (uppåt) att ha GPSen i beanbagen i min bil (VW Golf) för framrutan lutar för mycket alt. framrutan sitter för nära instrumentbrädan.

Det märkliga är att Garmin påtvingade köparen en bilhållare för 60C(S) + kabel vid köp av City Select oberoende av vilken GPS köparen har. Det är möjligt att Garmin ändrat på detta nu.

Per Brune
 
Dock är det så, att på Garmins egen hemsida står det att de inte alls flyttar licensen till en ny GPS, om man ersätter en gammal. Så det är antingen så, att jag inte begriper vad jag läser, eller att olika personer på Garmin tillämpar olika policies.

Att det inte är förenligt med avtalet att använda de två licenserna till två olika personer är dock lika klart, som att det ofta förekommer ändå.

Anders
 
Men överlag så tycker ni att City select fungerar bra eller? Är City select bättre än Metro guide, om man bortser från turn by turn. Tror att det heter så.
 
Det är samma program, endast turn by turn som skiljer, när man använder Cityselect i GPS 60C.

Med nRoute får man samma funktion i laptopen och dessutom svenskt tal med Citselect.

Jag har använt båda programmen och är mycket nöjd efter ca 8000 mils bilkörning i Europa.

Jag har ännu inte sett något kartprogram som är bättre för bilkörning/vägnavigering.
 
För Europa gäller alltså att det är exakt samma kartbild i Metroguide, City Select och City Navigator. Det som skiljer produkterna åt är mer eller mindre stöd för autorouting, eller turn-by-turn, om man så vill.

Anders
 
Fritidsförvaltare; sa:
Det är inga problem att byta till ny GPS, man kontaktar Garmins support så ordnar dom det så att man kan använda Cityselect i den nya.
Om man får en enhet utbytt av Garmin vid reparation så skall man få en ny kod till den nya, det kanske är det du tänker på?
http://www.garmin.com/support/faqs/faq.jsp?faq=247

Annars säger alla uppgifter på Garmins hemsida entydigt att de absolut inte flyttar licenser till andra enheter och därför vore det bra om du kunde förtydliga och berätta lite mer om vilka erfarenheter du haft.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
hsp Garmin 64 externa kartor Navigering 1
Welena Garmin 67i Navigering 11
thureb Få ut waypoints på kartbakgrund med Garmin Connect Navigering 12
niking Garmin GPSMAP 67 och 67i Navigering 0
tango Hur enkklast flytta gpx från Garmin gen 6 till skridskonätet? Navigering 3
SEHLBERG Karta till Garmin GPS. Navigering 0
GrodanW Garmin Explore app - ny karta? Navigering 1
Elvah Väderinformationen i Garmin Inreach Explorer+ Navigering 11
omni96 Garmin inReach mini 2 i Stockholm Navigering 2
e_palm Garmin inReach - smart, men se upp för snärjigt abonnemang Navigering 18
hsp Råd för att lära sig anv Garmin GPS ladda ner gpx filers osv Navigering 4
hsp Garmin 64 st som ej fungerar på uppladdningsbara batteri Navigering 18
rikard500 Garmin inReach utan abonnemang = ”tegelsten”? Navigering 6
tango Kanpplås Garmin 6-serien/Tactix delta? Navigering 4
Theoakstone Kartor till Garmin Legend hcx Navigering 0
rofri Garmin etrex 20 - ofrivilliga tryck! Navigering 7
errbe "Gömda" minnet i tex Garmin Nuvi Navigering 2
Malx Garmin Fēnix 5 Plus Sapphire Titanium Navigering 7
Gpsmap Kartproblem Garmin Navigering 1
DDeninger Problem med pulsmätning Garmin Fenix 5S Plus Navigering 6
stefanus Garmin Montana 700 Navigering 0
Ttebag Hej, har en Garmin Navigering 4
MarkusF Ladda ner karta till Garmin GPS Navigering 15
graylingman Den rosa linjen Garmin 64st? Navigering 4
Dan B Köpa begagnad karta till Garmin Navigering 4
tholedo Garmin GPSMAP 66i - Frågor - Köpa? Navigering 10
tholedo Garmin etrex legend hcx - Överföra kartor? Navigering 3
gundj Stenålders GPS Garmin 60SCx Navigering 14
SEHLBERG Garmin Basecamp uppdatering 4.7.1.0 Navigering 0
graylingman Karta till Garmin 64 st? Navigering 5
Johan123 Erfarenheter av Garmin Inreach Explorer+ Navigering 10
museo12 Bättre kartor till Garmin Fenix 5 plus? Navigering 6
Christoffer_123 Fråga ang. Garmin gps Navigering 6
PONutti Garmin Monterra Navigering 4
alien Garmin Inreach Explorer+ Navigering 12
Nordiska Motorcyklister Garmin Fenix 5 Plus - Köp eller titta åt ett annat håll..? Navigering 8
Sanie Garmin Alpha 100 + Basecamp Navigering 1
thureb Går det att sända spår med Blue Tooth från Garmin Oregon 700 Navigering 0
errbe Garmin DEZL 770 gillar inte topo-karta Navigering 7
SBergman Garmin etrex 35 max avstånd att logga? Navigering 21
123nils Screenshot av Garmin kart Navigering 18
Uffevbg Terrängkartan till Garmin nuvi 500 Navigering 5
salvion Tillbehör till Garmin eTrex Touch 25/35? Navigering 6
Joakim.e Garmin Basecamp kraschar Navigering 2
simonrudberg Synpunkter Garmin eTrex 35 Navigering 4
ExInferis Garmin Inreach Mini Navigering 61
rottemark Garmin Inreach tracking points Navigering 2
PepsAdventures Funkar Garmin TopoActive-kartan i fjällen? Navigering 11
slinkallan Garmin etrex 10 KOMPASS Navigering 10
Beja Allmänna frågor om Garmin 64st Navigering 8

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.