Garmin Bilnavigationskit m/City Select 7

Jag köpte City Select 7 från Aspidshop.com i våras och är jätte nöjd. Angående "bönpåsen" så tycker jag den överlag fungerar bra men det är sant att den bara funkar i vissa bilar. Därför gjorde jag så när jag beställde att jag även köpte ställningen med sugkopp som går att lägga i vindrutan. Det blev lika billigt eftersom Aspidshop åtminstone då skickade fraktfritt om man handlade för över 250€. Utan ställning hamnade priset strax under 250€ vilket skulle gjort att frakten skulle blivit dyrare än att ta den extra ställningen. Hur som helst tycker jag det är ett set som är värd pengarna jämfört med många andra kartor som Garmin säljer till hiskeliga priser. Man får ju faktikt hela Europa (nästan i alla fall) på karta, även Finland som tidigare saknats på tidigare versioner. Rekommenderas varmt.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Den sitter som berget. Den kan var lite knepig att få i exakt rätt vinkel men efter lite trixande brukar det gå. Om det är möjligt brukar jag placera den så att nedre delen av GPS:en tar i instrumentbrädan för att den inte skall vibrera när man kör på grusväg eller annars på dålig väg. Det är enda nackdelen meni i övrigt är den bra. Jag vet inte om det är en fördel eller en nackdel att sugproppen sitter otroligt bra fast, men när man ska flyta den så kan det vara svårt att få bort den.

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips