Garmin Inreach Mini

Vad skiljer?

Jag ser inte på vilket sätt den skiljer sig (bortsett från storleken) från tidigare versioner. Kan du förklara?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
ja en prislapphade ju varit rätt intressant och sen är det ju ett abonnemang på det också antar jag.

Står rakt fram på sidan det länkades till: 3.799 SEK

vilket är 670 resp 965 kronor lägre än vad Outnorth listar SE+ / Explorer+ för idag.

Och ja,
det behövs naturligtvis ett löpande abonnemang för att ha tillgång till funktionerna via Iridium...
Samt sannolikt en fungerande smartfåån för att domptera den där tangent-snöpta versionen.

Den lär bara ha halva batteritiden mot den större tyvärr. Men det är kanske hanterbart, jag tenderar att ändå ha en Powerbank när jag är ute på lite längre tur.

Har också tänkt skaffa en mini. Osäker på vad abonnemanget eg kostar. Billigaste om man bara vill ha för max en månad är 199 kronor. Men sedan är det någon registreringsavgift på 299 kronor också. Oklart om det är per år eller engångsavgift samt om det tillkommer ytterligare kostnader (exklusive ev xtra sms). Nån som har koll?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips