60CS och Metroguide Europe...?

Hej.

Sitter hær i Norge och væntar på att få min 60CS levererad på Torsdag. Tyværr får jag vænta lite till på att få CitySelect 6.0 då det ær brist på dem. Det jag undrar ær då om det går att ladda in och anvænda Metroguide 5.0 tills vidare, som høguppløsta kartor. Jag vet att autoroute då inte kommer att fungera i 60CS, men funkar det i øvrigt, utan att man sabbar nåt eller så?? Kan man sen bara radera dessa kartor och ladda in rætta CitySelect??

Kom igen gubbar, svara nu.... :)

MVH Tony
 
Tony-Avesta; sa:
Hej.

Sitter hær i Norge och væntar på att få min 60CS levererad på Torsdag. Tyværr får jag vænta lite till på att få CitySelect 6.0 då det ær brist på dem. Det jag undrar ær då om det går att ladda in och anvænda Metroguide 5.0 tills vidare, som høguppløsta kartor. Jag vet att autoroute då inte kommer att fungera i 60CS, men funkar det i øvrigt, utan att man sabbar nåt eller så?? Kan man sen bara radera dessa kartor och ladda in rætta CitySelect??

Kom igen gubbar, svara nu.... :)

MVH Tony

Okej då

Det är bara att köra på med CS när du får dem
 
Har jag varit før længe i Norge tro.....

Du menar alltså att det bara ær att køra på med CitySelect nær jag får den!? Men hur var det nu, går det bra att anvænda Metroguide 5.0 som høguppløsta kartor i 60CS tills jag får Cityselect?? Førutom att autorouting ej kommer at funka i 60CS.

MVH Tony
 
Metroguide

Ja, det är lätt att byta kartor sen.

Dessutom är det så, troligen även på 60C/CS att när du laddar in en karta så raderar du alla tidigare laddade kartor.

Detta innebär att du måste skicka ner alla kartor en gång till, även om du bara vill lägga till ett litet område.

Men det gör ju inget se, när du får tillgång till CS.

/Mikael
 
Samtliga MapSource produkter fungerar såvitt jag vet i Garmin 60C. Även lokala Garminstödda kartor som Friluftskartan och de norska topokartorna i 1:50.000 och 1:250.000 fungerar.

Den nya USB anslutningen gör det barnsligt enkelt att på några minuter byta alla kartor i GPS:n jämfört med serieanslutningen tidigare.

På min eMap tog det ca 40 minuter att tanka ner 16 MB kartor jämfört med min nya 60C med 3 minuter för 56 MB!
 
Svensk Garmin broschyr

I broschyren Garmin Marine 04 Version 2 (på svenska från Sportmanship) står det att till Garmin 60C och 60CS funkar BlueChart, Friluftskartan, MetroGuide, CitySelect. Det samma gäller för 76C och 76CS.

CitySelect funkar inte i map76S och map76. Allt enligt ovan nämnda broschyr.

Per Brune
 
Sportmanship virriga igen?

Undrar om de inte har fått ytterligare en sak om bakfoten på Sportmanship.

GPSMAP 76 och GPSMAP 76S är tämligen lika eTrex Legend och eTrex Vista. Jag kör med City Select i min Vista. Det går alldeles utmärkt. Välj bort överföringen av ruttdata, som ju ändå inte är till någon nytta i en Vista, och du har i princip samma sak som Metroguide.

Eller så är det så att Sportmanship menar att autorutt inte fungerar i 76 eller 76S, vilket ju är korrekt. Men utan att ha provat skulle jag vilja påstå att kartorna i sig går bra att använda. I så fall är det antingen fel på broschyren eller på tolkningen av den.

Anders
 
Re: Sportmanship virriga igen?

apersson850; sa:
Undrar om de inte har fått ytterligare en sak om bakfoten på Sportmanship.

GPSMAP 76 och GPSMAP 76S är tämligen lika eTrex Legend och eTrex Vista. Jag kör med City Select i min Vista. Det går alldeles utmärkt. Välj bort överföringen av ruttdata, som ju ändå inte är till någon nytta i en Vista, och du har i princip samma sak som Metroguide.

Eller så är det så att Sportmanship menar att autorutt inte fungerar i 76 eller 76S, vilket ju är korrekt. Men utan att ha provat skulle jag vilja påstå att kartorna i sig går bra att använda. I så fall är det antingen fel på broschyren eller på tolkningen av den.

Anders

Hej Anders
I så fall är det nog dom på Sportmanship som är virriga, för på eTrex Legend och Venture (Vista finns inte alls med av någon outgrundlig anledning) står det nej på raden för MapSource CitySelect.

Jag beklagar om jag lurat någon, bara genom att läsa innantill. Det är nog bättre att fråga dom som vet, än att lite på Sportmanship :cool:.

Det är nog första gången jag hackat på Sportmanship på detta forum, även om jag haft lust några gånger.


/Per Brune
 
Re: Re: Sportmanship virriga igen?

Utan att ha sett de exakta formuleringarna tycker jag det är rätt av Sportmanship att inte ange CitySelect som ett alternativ för ej autoruttande enheter. Att döma av de många frågorna här i forumet har många kunder redan svårt nog att hålla isär produkterna och det skulle vara ännu mer förvirrande om man tog upp också CS som ett alternativ för dessa enheter. De enda som nu möjligen kan känna sig lurade är de som har en autoruttande GPS de redan köpt CS till och inte har initiativförmåga nog att själva prova om det fungerar på den andra enheten. Man har ett begränsat utrymme i en broschyr och skall man beskriva alla undantagsfall blir det oöverskådligt och få bryr sig om att läsa överhuvudtaget.
 
Så kan det vara

Det är ju riktigt, det kan vara så att de inte vill inleda folk i villfarelsen att alla GPS kan ha autorutt, bara de har rätt karta.

Fast ibland går det ju bra att stoppa in en liten asterisk, där man i en fotnot anger att i dessa enheter kan man inte använda autoruttfunktionen.

Anders
 
Friluftskartan i 60:an

olhe; sa:
Samtliga MapSource produkter fungerar såvitt jag vet i Garmin 60C. Även lokala Garminstödda kartor som Friluftskartan och de norska topokartorna i 1:50.000 och 1:250.000 fungerar.

Den nya USB anslutningen gör det barnsligt enkelt att på några minuter byta alla kartor i GPS:n jämfört med serieanslutningen tidigare.

På min eMap tog det ca 40 minuter att tanka ner 16 MB kartor jämfört med min nya 60C med 3 minuter för 56 MB!

Hej Olhe ! Behöver Din hjälp. När jag försöker ladda friluftskartan svarar programmet att det inte hittar USB.dllfile så jag kommer inte vidare. Går utmärkt med USB kabeln när jag laddat Metroguide 5.00. Har MapSource 6.0.2 Beta + Trip & Waypoint Manager som medföljde 60:an. USB Driver versions: grmnusb.sys:2.1.0.0. Skall man installera någon annan drivrutin också för USB:n för att komma vidare ? Tack på förhand ! Mvh Dertz
 
Vet inte var felet ligger. Jag har identisk installation som du på en XP Pro och allt fungerar som det skall.

Friluftskartan består endast av IMG filer samt en TDB fil. Allt som har med USB att göra ligger i ett bibliotek under Program/Garmin/Mapsource/Usb_drivers. Hos mig ligger där 8 filer, men ingen med ändelsen DLL. Det finns överhuvudtaget ingen fil på min dator som heter usb.dll
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
3322 Garmin 60cs och Metroguide - vill inte Navigering 5
RedBreather Metroguide Europa v6 och Garmin 60CS..... Navigering 24
Antoze Ansluta Garmin 60CS Navigering 14
kimpan84 Vilka kartor till Garmin 60cs? Navigering 5
spiff74 Värdering Garmin GPSMAP 60CS Navigering 6
eowyn autoroute 2006 med usb till 60cs?? Navigering 4
3313 60CS återstart Navigering 6
sysop Lägga till information på Bluechart (60cs) Navigering 2
Tony-Avesta 60CS vs. 60CSx en liten recension Navigering 1
aabraha7 Garmin 60CS problem Navigering 11
jonasolof 60CSx jämförd ned 60CS Navigering 7
spiff74 Strömförbrukning Garmin gpsmap 60cs Navigering 8
3313 Dubbla kartor i 60cs Navigering 1
Roffan -65 Garmin 60CS från USA. Navigering 3
fson Mapsource till 60CS strular..? Navigering 5
Maua Baskartor Garmin 60CS? Navigering 4
Maua Ersättare till Garmin 60CS på väg! Navigering 24
piza03 Garmin 60CS fart Navigering 4
piza03 Garmin 60CS IMG2GPS find Navigering 2
tommiehedberg gps 60cs Svensk manual Navigering 5
Peter Kronborg Garmin Quest versus 60CS Navigering 1
DTM Efterföljare till Garmin 60CS? Navigering 5
Ont Borttagning av kartor i 60cs Navigering 5
Buda Ipaq och 60cs på havet? Navigering 6
wisher Vista C vs gpsmap 60CS? Navigering 18
Bullmarkar´n Ang barometer i 60CS Navigering 3
Winstar Fordonshållare till 60CS Navigering 4
Winstar Kartor i 60CS Navigering 10
irrbloss Överföra tryckplot från 60CS till PC? Navigering 1
pawi Ta bort kartor GPSMap 60CS Navigering 1
Winstar Ska jag välja 60C eller 60CS?? Navigering 11
salis Kan man lägga in egna kartor i Garmin Quest/60cs Navigering 7
xhib Batteritid i Garmin 60CS Navigering 2
Winstar Fråga gällande basemap i Garmin 60CS Navigering 3
erke Ladda ned shape filer till 60cs Navigering 2
Winstar Garmin 76CS vs. 60CS. Råd önskas!! Navigering 5
bertilstenfeldt Version 3.80 till 60C och 60CS Navigering 11
Uppgradering till Garmin 60CS Navigering 5
olann Garmin 60cs exakthet Navigering 4
Lennart49 Garmin 60CS och Mapsource Navigering 10
leffenisse Quest eller 60CS Navigering 8
olann 60cs byta från city select till friluftskartan Navigering 2
fson Knapplås på 60CS.. Navigering 6
Ont Garmin 76cs eller 60cs Navigering 22
petho Vista vs. Vista C vs. Legend C vs. 60C vs. 60CS Navigering 16
biting Garmin 60CS fråga från en Vista användare Navigering 3
ixa Minnes problem på 60CS Navigering 6
Janne Burman Virrig kompass på 60cs Navigering 11
olann Springa med magellan 60cs Navigering 5
jorwid Kartex5-USB-Garmin 60cs Navigering 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.