Installera FriPro

Har installerat ett större minneskort 512MB och har försökt föra över en hel sektion av fripro på c:a 260MB. Detta går inte utan när allt ser ut att vara klart kommer ett felmeddelande upp typ "Fel i kommunikationen försök starta om enheten" När man gör det händer ingenting. Däremot går det bra att installera delar av fripro kartan utan problem.
 
Jag har en 60Cx med firmware 2.60 och jag har lyckats installera c:a 75% av en sektion FriPro. Men när man provar att installera hela sektionen och det ser ut att vara klart dyker felmeddelandet upp.
 
Testa att gå tillbaka till ver 2.60 så borde det funka.
Eller om du har en kortläsare så funkar det oxå.
 
Fungerade bra om jag installerade FriPro kartorna med hjälp av kortläsaren i datorn, men det ska ju funka direkt till Gps:en så något galet är det. Sen undrar jag hur många waypoints man kan larma i en 60Cx. Tänkte närmast på fartkameror.
 
POI i cvs-format

Jag har laddat hem filen med hastighetskameror i cvs format men när jag ska installera den med POI loader till gps:en så svarar den att cvs-filen är ogiltig. samma sak händer om jag provar att installera den direkt på kortet i kortläsaren. Vad kan det bero på?
 
Re: POI i cvs-format

wicke02; sa:
Jag har laddat hem filen med hastighetskameror i cvs format men när jag ska installera den med POI loader till gps:en så svarar den att cvs-filen är ogiltig. samma sak händer om jag provar att installera den direkt på kortet i kortläsaren. Vad kan det bero på?
Att filen är ogiltig?

Har ingen koll på POI-loader eftersom min enhet inte stöds men var har du fått filen ifrån?

Här skriver du cvs-filen och i inlägget innan skrev du csv, vilket är det?

Om det är csv så betyder det vanligen Comma Separated Value, d.v.s. att data i filen är separerade av komman men det säger inget om vad det är för data och de måste rimligtvis vara i en ordning som POI-loader stödjer.
 
Filen kommer ifrån poidatabase.se och är i format csv som skall stödas av Garmin. Men när man skall föra över den till gps:en eller kortet så får man felmeddelande att filen är ogiltig.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
grodanbolle Installera kartor i android 4,3 Navigering 5
Tony-Avesta Installera MapSource och kartor på ny dator? Navigering 2
jonasolof Installera CN8 Europe utan föregående CD Navigering 5
Nyman Installera Friluftskartan utan att ha Gps inkopplad Navigering 1
Ibasto typa om Garmin FriPro v2 Navigering 3
niklaz Överlapp FriPro och City Navigator Navigering 6
rascar Garmin vs Magellan / FriPro vs Topo+ Navigering 2
bengibollen Nya .typ-filer till fripro Navigering 235
trebh FriPro+OziExplorer Navigering 1
errbe FriPro i PocketPc? Navigering 11
GISMO Fripro Custom Types Navigering 48
jonasolof Fastighetskartans stigar som tillägg till Fripro Navigering 12
Homann Känna på 60csx + FriPro i Göteborg? Navigering 12
wisher baskarta +fripro +60csx Navigering 9
wicke02 FriPro upplåsningskod Navigering 5
jonasolof Namn på öar och sjöar i FriPro med transparant karta Navigering 27
jonasolof Är FriPro avsedd att användas för flygnavigering? Navigering 2
jonasolof FriPro För litet och för mycket information i skikten Navigering 7
jonasolof Ang HUS, GÅRD, VÄNDPLAN och VÄGBOM i FriPro Navigering 0
jonasolof Svårt se namn på öar i FriPro Navigering 15
jonasolof Fjällkartan i FriPro Navigering 2
jonasolof Vilka punktobjekt återges med samma symbol i FriPro? Navigering 0
jonasolof FriPro: Vattenyta med Diffus Strandlinje Navigering 10

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.