GPS V MapSource CS v6: export - editera - import. Hur?
- Trådstartare Grusbus
- Start datum
Liknande trådar
- avslutad210712
- Navigering
Öppna filen i t.ex. G7toWin, spara den som .csv, editera och ta den sedan samma väg tillbaka.Grusbus; sa:Jag vill kunna exportera en waypoint-fil, editera den med t.ex. TextPad och sedan importera resultatet igen.
Någon som kan berätta hur jag ska göra?
Jag orkar inte editera in proximity på 400 m för varje fartkameraposition. Enklare att kopiera & klistra i "block mode" i TextPad. (417 st waypoints...)...Varför inte MapSource ?. ...
Markera alla waypoints du vill ha det på i MapSource, högerklicka och välj Properties. Om det behövs väljer du knappen More details, kryssar ur rutan Unknown vid Proximity och skriver in 400 (även om jag själv föredrar 600 mGrusbus; sa:Jag orkar inte editera in proximity på 400 m för varje fartkameraposition.
Proximitylarmet är kanske en Garmin-specifik utökning som inte stöds av generella programvaror?Tyvärr lyckas jag inte få till export och import av just proximity med Pelles tips på utmärkt programvara.
MapSource kan du uppgradera kostnadsfritt. Bara att hämta från Garmins hemsida.Grusbus; sa:Tyvärr fungerar det inte att markera alla waypoints och uppdatera en gemensam "variabel" utan jag tycks vara tvingad till att uppdatera varje waypoint för sej.
Men det kanske fungerar i modernare versioner?
Nej jag vet inte. När jag kollade för några år sedan hade ingen enhet mer än 10. Däremot har det kommit en uppdatering till 276C med stöd för 100. Men den är ju också lika mycket en marin-enhet, som var den ursprungliga användningen för närhetslarm.Känner du till antalet proxy-larm för Quest/Quest2?