gps/plotter köpt i annat land

Är det någon som vet hur det funkar om jag köper en plotter i hong kong eller usa, är det samma kort som man köper i svenska butiker ?
Tråkigt komma hem med en sak som inte funkar här...

Tänk på garantvillkoren

Jag vet inte om jag är rätta mannen till att svara dig, men eftersom du inte har fått något svar än, så får du något att tänka på. Se Garmins egen text vad det gäller garantin.

Garantier
Garmin lämnar 3 års garanti från inköps datum på produkter i sitt sortiment, förutom på våra handdatorer iQue 3000, 3200, 3600, M4 och M5 som har 2 års garanti. Vid en reklamation under denna tid kommer Garmin att byta ut eller reparera apparaten efter eget gott finnande. Apparater som har skadats p.g.a. av felaktigt handhavande, yttre åverkan eller ej tillåten ändring eller reparation täcks inte av Garantin. Garantierna gäller bara om apparaten har sålts av en svensk auktoriserad återförsäljare. Är apparaten inköpt utomlands kan man vända sig till Garmin Europe Ltd i England http://www.garmin.co.uk

Uppmärksamma detta. Annars tror jag att det inte skall vara problem att ta in minneskort från ex. Blue Chart i Sverige, man kan ju ändra i språk, olika inställningar etc. i gps:n. Så en apparat köpt i USA, tror jag inte vållar några problem. Eller?? Är det någon som vet fakta?
Samtidigt vill jag tacka alla på forumet för all hjälp man kan få via er.

/graylingfisher

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
På forumet gps.no ...

... har jag läst uppgifter om att modellerna i 60C(S)x-serien bara har fyra språk i menyerna, beroende på vilken region de är avsedda för. Det skulle visst gå att rätta till om man kunde få in en särskild fil i mottagaren, och det fanns vissa anvisningar om hur den skulle se ut. Hur det är för andra GP-modeller vet jag inte. I brist på detaljkunskap hänvisar jag alltså till gps.no!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips