GPS-koordinator mobiltelefon

Har en Samsung xCover med inbyggd GPS men man kan inte få fram GPS-koordinater. Vill också kunna mäta tillryggalagd sträcka, alltså trippmätare längs en stig eller väg. Har inget behov av karta på skärmen!

Några förslag på bra app?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jag tittade på den och den är inte den simpla som jag vill ha. Har inget behov av så mycket information att jag måste scrolla upp/ner/sidled för att se det jag vill. Vill inte ha kartor i mobilen utan behöver jag det tar jag plotter eller MacBook…

Med alla "hundra" tillgängliga appar så trodde jag att det skulle finnas någon med de få sakerna som jag önskar i just den här funktionen. Allra bäst om det bara är några få rader med stora siffror/knappar som kan läsas även utan läsglasögon.

GPS essentials

kan du skräddarsy vad displayen ska visa i mobilen, alltså tar du bort det som är ointressant...

Mvh troswe

Har hittat en som stämmer in på mina önskemål redan från start.

Bilagor

• IconImage_20130612195500896_NEW_WEB_SHOT3_HALF.png
    IconImage_20130612195500896_NEW_WEB_SHOT3_HALF.png
    93 KB · Visningar: 597

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips