GPS-karta över fjällen
- Trådstartare Karpaterna.se
- Start datum
Hittade Open Cycle Map och Open MTB Map, men tyvärr saknas höjdlinjer i fjällen...
Finns det kanske någon gratis karta med enbart höjdlinjer?
Åtminstone i närheten a v där jag bor är velomap rätt så bra fast jag har bara kollat i MapSource och BaseCamp än. Det finns dock ett större antal svarta kvadrater som nog berör på att MapSource och Basecamo inte känner igen tecknet.
Och så kostar Velomap inget såvida man inte vill sponsra projektet.
http://www.velomap.org/download/#europe-map-downloads
Värt att notera att det kommer en ny version var och varannan vecka.
Per
Den ser bra ut i Mapsource, men när jag tankat över den till min GPS så kommer enbart höjdlinjerna med. Undrar varför stigar, vägar och vattendrag inte kommer med?
Kollade lite i Mapsource på den opentmtbmap som jag har på datorn och där funkar det dåligt. Kollar jag över Göteborg så finns det höjdlinjer men de syns inte. Ibland dyker några upp, tex i 1,5 km läget.Den ser bra ut i Mapsource
Kollade lite i Mapsource på den opentmtbmap som jag har på datorn och där funkar det dåligt. Kollar jag över Göteborg så finns det höjdlinjer men de syns inte. Ibland dyker några upp, tex i 1,5 km läget.
Tittar jag på fjällen så syns de oftare men inte alltid. Kan det vara något med IMG-level och TYP-fil?
Både Velomap och OpenMTBmap fungerar OK i mitt Mapsource hos mig - även höjdlinjer.
Men i GPS:en syns enbart höjdlinjer. Inga bilvägar, stigar, vattendrag, stugor, städer osv![]()