Gotska sandön

Är det någon som varit på Gotska sandön och vet hur det är med eldningsförbudet och hur man lagar mat där. Vad jag kan läsa så skall man ha eldtillstånd för att starta trangiat tom på stranden. Det betyder att frukost och middag är ok men lunchen hur brukar man göra där ?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Gotska Sandön är en underbar plats.

Jag var där under en veckas tid och såg i stort set hela ön. Fantastiska vandringar i vattenbrynet med bara fötter. Kilometerlånga stränder och fin natur.

Angående eldning. Vi fick tillstånd att använda vårt triangia med gastillsats på vandringarna. Vilkoret var, som nämns i reglerna, att det användes vid vattenbrynet. Det ställdes också krav på att köket endast fick användas på lästranden så vi planerade turerna efter detta.

Frukost, matsäck och middag är inget problem. Det lagar man på campingen på elspisar.

Jag kan verkligen rekommendera ett besök!

//Anders

cpic41ff7aac579a1.jpg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips