Goretex

Tja,

Finns det något enkelt sätt att kontrollera om en produkt som påstås vara gjort i Georetex verkligen är det?

Drar till Filippinerna på lördag ;)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Bästa sättet att se att det är en kopia är att det står The North Face, Patagonia, Mountain Hardwear eller annat känt internationellt märke.

Näst bästa är att veta hur jackan ser ut i original, och se om det finns skillnader.

Jag läste ett tips i en annan tråd, http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=45811&page=2, om hur man testar Gtex äktehet. Håll plagget med insidan över kokhet vatten. Äkta membran ska synligt släppa igenom ångan medans på fuskmembran sprider sig den över ytan. Någon hade gjort så med en äkta och en fejkad jacka av samma modell inköpt i Hongkong. Meckigt att släppa på en termos men om äkta är ett krav kanske du måste i Piratistan.

Ps. Med ånga menar jag den synliga "rök" som stiger från varmt vatten och jag tar inget ansvar för att tipset funkar. Don´t shoot the messenger. Skulle äve tro att ett vårdslöst förfarande kan skada jackan. Ds

Bästa sättet att se att det är en kopia är att det står The North Face, Patagonia, Mountain Hardwear eller annat känt internationellt märke.

Näst bästa är att veta hur jackan ser ut i original, och se om det finns skillnader.

Nästan rätt grejor bärs ut från fabrikerna och sys samman i stugorna, gissa om de har samma där det inte syns och är osynligt.....
Fynd är det oftast ur någons synspunkt, oftast säljarens....
Med erfarenheter från ME och CA.....nej jag blev inte lurad jag visste att en del av det jag köpte var piratkopior.
//J

Jag tycker det är slående hur bra kvalitet på sömnad och lösningar och dragkedjor det är på dyra jackor, det är väl det som går att kika på.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips