golite ion

Jag har just provpackat min packning för ett dygn på sommaren.
Den ryms nästan i en ICA-kasse (20 l), så jag kanske också skulle slå till på en sån här ryggsäck...
4 hg lättare än min gamla skolryggsäck :)

Dock förutsätter det att jag kan fästa liggunderlaget på utsidan, och det ser svårt ut, att döma av bilderna. Ni som redan har investerat - finns det någonting utanpå där man skulle kunna få fast en yogamatta från Jula?

/OJ
 
Den saknar yttre fästanordningar.
Jag tänker att två gummiresårer med åtdrag runtom säcken skulle fungera.
 
WX-Tex är TUNGA. Har dem endast när jag paddlar kajak. Finns betydligt lättare packpåsar med och utan ventil. Lite knepigare att tömma luft utan, men marginell skillnad i volym om man gör rätt.

// Jocke
 
WX-Tex är TUNGA. Har dem endast när jag paddlar kajak. Finns betydligt lättare packpåsar med och utan ventil. Lite knepigare att tömma luft utan, men marginell skillnad i volym om man gör rätt.// Jocke

Det finns flera modeller i så fall. Den jag har är ganska lätt. Annars skulle jag aldrig använda den.

En sån här http://www.argear.com/wxtex-pneumo-ltw-dry-bags.html har jag, 15-liters versionen.

För kajakpaddling använder även jag grövre vattentäta packpåsar, (av andra fabrikat) mycket slitage då.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.