Göteborg-Stockholm?

Hej!

Jag undrar om det finns någon som vandrat eller är intresserad av att vandra Göteborg-Stockholm? Jag funderar på att göra det under sommaren 2001, men är inte säker på hur realistiskt företaget är... Letar nu efter vägar att vandra, funderar över proviantering och övernattningar. Min ursprungsplan är att huvudsakligen övernatta utomhus, med några återhämtningsstopp på vandrarhem. Proviantering sköts genom inköp längs vägen... Mycket makaroner;)

Mvh

Niklas

Drömmar själv

Jag har inga tipps direkt, men jag har själv lust att pröva på en lång låglandsvandring. Vandringslederne hänger ju ofta ihop, t.ex från Göteborg över mot Jönköping och derifrån norrut.
Man bör komma till affärer ofta nog, evt. med hjälp av en buss eller ett lift från leden fram till någon större stad då och då (och åter så klart, så man kan vandra vidare). Hellre få hjälp av lite transport än att traska fram längs landsvägen.
Publicera gärna resultatet om resan blir av.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips