Gissa positionen världen

Imponerande snabbt att hitta fram till Skottland. Vi är inte vid Chest of Dee, men samma nationalpark. Några kilometer innan vi parkerade bilen så passerade vi en stor anläggning, Skottlands största till och med, som jag innan inte ens visste fanns i Skottland.

Det var mer känslan för naturtyp som ledde mig - men jag kommer inte närmare än så och väntar nyfiket på svaret :)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Loch Callater är sjön vi ser, snyggt jobbat Fredrik.
Den stora anläggningen vi passerade var Glenshee skidområde med allt från barnbackar till svarta pister, inklusive ett gäng sittliftar.

Tyckte det blev lätt med de sista ledtrådarna och google maps.

bild3 - Copy.jpg

Också osäker, kan det ändå vara Sandsöya? Får inte riktigt ihop det med kartbilden, men kanske om bilden är tagen med mycket vidvinkel.
Och ja, lite för frodigt för Lofoten, borde ha insett att det var längre söderut.

Stämmer, bilden är tagen på Godøya som ligger utanför Ålesund. Fin ö med en fin fyr, möjlighet för våg surfing, en topp på 500 m och en fin rundtur längs kanten mot väst.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips