Gissa position

Helt korrekt!

Tältet är uppslaget någon dryg km söder om markeringen på kartan där sluttningen var lite mer tältvänlig.

Jag hade egentligen tänkt att gå rakt igenom Mårma, men det var så mycket snö kvar så jag lade om rutten till att gå runt massivet på östsidan - vilket inte alls var dumt.

Den borde jag ha kunnat men har inte varit inne i tråden på ett tag.

Ett oförglömligt minne..... Sista halvan av vandringen gick vi med Campylobacter och det tja var inte direkt skit-roligt.

En julledtråd kanske? Till höger i bilden är jag rätt säker på att vi ser högsta punkten i det namngivna fjället. Sjön och bäcken i dalen mitt i bild har också namn på kartan, men inte de små topparna med branter närmast sjön.

Klurig bild ! Nyvaknat interesse för svenska fjäll har inte resulterat i något bildarkiv.
Fritt fram för någon hågad att fortsätta.

Aktuellt

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Vinn två par handskar från Hestra!

Vi tävlar ut två härliga vinstpaket med två par handskar vardera: ett i juniorstorlek och ett par av Hestras populäraste skidhandske i vuxenstorlek.

Grattis Utsidan – en av Sveriges äldsta webbplatser har fyllt 30!

2025 fyllde Utsidan 30 år. I årets sista intervju pratar vi med grundaren Christer Lindh om hur sidan kom till, dess historia – och framtid. 10 kommentarer
Medel är lite krångligt att gissa för mig, men det här kanske duger? Vilken sjö eller vilka fjäll ser vi här i solnedgången?

gpmw2601.jpg

Får nästan känslan av att jätten Jorm sitter och badar någonstans i grannskapet!

Vi är nog inte riktigt hemma hos honom, men kanske vid Stor-Blåsjön?

Får nästan känslan av att jätten Jorm sitter och badar någonstans i grannskapet!

Vi är nog inte riktigt hemma hos honom, men kanske vid Stor-Blåsjön?
Rätt, bilden är tagen ungefär här mot väster med lätt nordlig vinkling: https://minkarta.lantmateriet.se/pl...626&z=8&mapprofile=karta&layers=[["3"],["1"]]

Det borde vara Brakkfjället till vänster och sedan en liten blanding av svenska och norska fjäll. Stenholmsskärtången står för skogen i förgrunden.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips