Gissa position

Det är rätt! Tänkte först ta denna vy men trodde att den kanske skulle bli för knepig, men den andra bilden var nog för enkel med bergen/topparna i fonden :) Din tur!
IMG_20250813_105430.jpg

Aktuellt

”Som ett bibliotek – fast med frilufts- och sportutrustning”

I över 120 kommuner kan du låna friluftsutrustning hos Fritidsbanken – den prisbelönta föreningen som vill sänka trösklarna till naturen.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Springa, vandra, fascineras – redaktörens möte med platåberget

Utsidans redaktör Philipp spenderar en helg på Billingen, Västergötlands största platåberg och en av nyckelplatserna i Sveriges första UNESCO-geopark.

Till minne: Lars Fält, överlevnadsexpert och författare

Lars Fält, en av Sveriges största profiler inom friluftslivet, har gått bort. Utsidans medarbetare Gabriel Arthur berättar om möten med författaren.
Vi ska söder om Ritsem här, och jag har precis kommit ned från passet med snöfältet när jag vänt mig om och tagit bilden.

I vissa trådar här på utsidan har det ibland spekulerats i om snöfältet faktiskt inte är resterna av en glaciär, då det ligger längst inne som i en nischdal. Och när jag nu gick över det var all snö avsmält och det var i princip ren is förra året.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips