Gissa position

Jag tror att massivet och fjället som gett dess namn bägge är på svenska. Ån kan vara Gåsån då och hoppas att det inte är Ljungan. Fjället Härjångsstöten. Min karta trilskas därför printscreen. Röd prick fotostället.

Bilagor

• Skärmbild från 2024-10-27 12-22-04.png
    Skärmbild från 2024-10-27 12-22-04.png
    2.4 MB · Visningar: 93
Jag tror att massivet och fjället som gett dess namn bägge är på svenska. Ån kan vara Gåsån då och hoppas att det inte är Ljungan. Fjället Härjångsstöten. Min karta trilskas därför printscreen. Röd prick fotostället.
Hmm. Nu är jag orolig över att eventuellt ha vilselett någon. Bergsmassivets namn som jag syftade på är på svenska, även om det också finns ett samiskt namn på det. Bergsmassivet ligger söderut. Ditt svar är därför felaktigt tyvärr.

Nu är vi nära. Men inte på riktigt helt rätt plats, tronnan är lite för långt österut.
Bilden är tagen upp i ett pass. Detta passet gick jag igenom för att komma över till en annan dalgång från den jag hade gått igenom.
Jag funderade förut på om det kunde vara här men har fått för mig att området består av mer blockterräng, men chansar ändå.

1730276053852.png

Jag funderade förut på om det kunde vara här men har fått för mig att området består av mer blockterräng, men chansar ändå.

Visa bilaga 45512
Bra chansning, för det stämmer precis. Det är lite blockterräng direkt till söder vid sluttningen. Men inte mycket. Uppe på topparna kanske det är det, men jag gick bara igenom passet, upp till de små tjärnarna, och nordost ner i tronndalen. Ingen blockterräng alls den vägen och väldigt lättgånget. Utsikten genom gråsjödörren är väldigt vacker där bilden är tagen, och det finns utmärkta tältplatser där.

Nå, varsågod. Nästa bild.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Bra chansning, för det stämmer precis. Det är lite blockterräng direkt till söder vid sluttningen. Men inte mycket. Uppe på topparna kanske det är det, men jag gick bara igenom passet, upp till de små tjärnarna, och nordost ner i tronndalen. Ingen blockterräng alls den vägen och väldigt lättgånget. Utsikten genom gråsjödörren är väldigt vacker där bilden är tagen, och det finns utmärkta tältplatser där.

Nå, varsågod. Nästa bild.
Intressant! Jag har funderat på att ta mig runt i området och även kanske fiska lite. Tog du dig över Vålån på vägen dit?

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.