Gissa position

Hoiganvággi är ju ganska lång. Jag vet inte eksakt var du hade tältet, men tror att nära västra mynningen och att bilden är tagen sent på kvällen?
Nästa bild, lyckades hitta den här bilden från en tid då jag var lite yngre. Frågan är, vad heter fjället här på förgrunden?
Norge1997.jpg

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Tyckte jag kände igen dalgången med branten upp mot platån och de höga fjällen i bakgrunden den här gången.

Har tyvärr ingen ny bild tillgänglig för ny fråga.
Valfri person får bidra med en ny bilderna.

Mvh Rickard

Var det svårt? Det trodde jag inte. Några ledtrådar då.
Det är fin utsikt där på den kullen jag fotograferar på, så det finns en del intressanta detaljer. Det ska finnas en stig nere vid vattendraget, men jag lyckades att hitta en högre stig. Mellan min stig och stigen där nere så är det mycket blötmark. Stigen som jag var på var mycket sned och lutade. I en lutande skog.

Senast ändrad:
Jag räknar inte med att detta är rätt, men för att börja någonstans: Vattendraget ser för litet ut och vegetationen för gles, men jag gissar Sarvesvágge med vy mot Tielmaplatåns sluttning bara för att där finns den sortens lodräta "ränder", plus stor risk att missa en och annan stig där (underdrift 🤣 )

Var det svårt? Det trodde jag inte. Några ledtrådar då.
Det är fin utsikt där på den kullen jag fotograferar på, så det finns en del intressanta detaljer. Det ska finnas en stig nere vid vattendraget, men jag lyckades att hitta en högre stig. Mellan min stig och stigen där nere så är det mycket blötmark. Stigen som jag var på var mycket sned och lutade. I

Jag räknar inte med att detta är rätt, men för att börja någonstans: Vattendraget ser för litet ut och vegetationen för gles, men jag gissar Sarvesvágge med vy mot Tielmaplatåns sluttning bara för att där finns den sortens lodräta "ränder", plus stor risk att missa en och annan stig där (underdrift 🤣 )
Jag, det är rätt gissat. Ränderna och hörnet var ledtråden. Det exakta positionen är svår. Har fått en gps positionen, men det duger.
Jag hittade en hylla där jag tältade på mycket vackert.
Din tur då Elvah

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.