Gissa position

Ja, det är svårt. Inser det själv. En å mitt i fjällvärlden. Har för få foton. Men med gissningen Ljungan börjar vi hamna i ungefär rätt geografi.
Ledtråd ”dundrande toppar” leder dig på rätt väg?

De "dundrande topparna" kunde väl vara Smällhögarna. I så fall skulle det kunna vara Härjångsån, även om bäcken påminner mer om Tvärån.

Nu är det nära. Fotot är taget i nordlig riktning. Smällhögarna var rätt och ett av vattendragen som nämndes var rätt, Tvärån. Vi är på väg mot stendalsstugorna.
Bollen är din Lorenz!

Var hittar man denna sten:
tempImageN3C5bZ.jpg

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Vilken tur att jag bara häromveckan var där och upptäckte den 🙂
Nå, var står fotografen till denna bild? Hoppas det är lätt för på tisdag drar jag till fjälls.

Bilagor

• 20240713_201253.jpg
    20240713_201253.jpg
    1.9 MB · Visningar: 167
Det passar inte helt klockrent men för att få igång gissningarna: jag tycker att det påminner om Tjulträsk och du står därför i trakterna kring Stor Aigert? Det hade passat bättre om du tittat söderut..

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.