Gissa position

Det här var ju lurigt. Personligen tycker jag att det låter som om du går på en bädd av små runda stenar. Till exempel längs stranden av en fjällsjö. Men det framstår som helt ologiskt, eftersom det finns hur många sådana sjöar som helst! Så frågan är om du rör på dig över huvud taget, eller om det är ett av naturen skapat ljud?

/ Stefan

Hmmmm. Om det ska vara möjligt att gissa var, måste det vara något mer ovanligt/unikt än en fjällrished. Något som typ bara finns på ett ställe. Men jag kan inte komma på något bra förslag över huvud taget.

Eller är det något ljud i bakgrunden som jag/vi missar?

/ Stefan

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Inte Sarek och inte snö. Det här är speciellt för fjäll där något saknas.
Kan det vara torra löv du trampar på? Ifall det är torra löv kan du befinna dig lite varstans. Men ifall det också är ett fjäll, men något saknas så gissar jag på att du går på fulufjället, där det saknas renar, och det finns löv då trädgränsen ligger högt.

Kan det vara torra löv du trampar på? Ifall det är torra löv kan du befinna dig lite varstans. Men ifall det också är ett fjäll, men något saknas så gissar jag på att du går på fulufjället, där det saknas renar, och det finns löv då trädgränsen ligger högt.
Helt rätt! Det är Fulufjället. Men inte löv! Vad är det för något som växer på Fulufjället i avsaknad av renar?

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.