Gissa position

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Här ett par bilder, var är vi och vad heter fjället på den andra bilden?
IMG_3710.JPG
IMG_3753.JPG

Läckra bilder! Jag tror vi är ett par mil SSV om Abisko och ser fjället Kåtotjåkka. Men själva fotoplatsen kanske någon annan kan bestämma?

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Läckra bilder! Jag tror vi är ett par mil SSV om Abisko och ser fjället Kåtotjåkka. Men själva fotoplatsen kanske någon annan kan bestämma?
Fjället har du helt rätt. Bilderna är inte från samma plats, så jag tycker ett par mil SSV om Abisko kan godkännas som rätt svar till frågan var vi är. Vi är alltså på norra sidan av Alisvaggi, på "hyllan" nedanför Gielascohkka och går österut. Så jag tycker vi kan fortsätta med nästa bild, helst från en solig sommardag:)

Jag gissar att du står på västsluttningen av Tjievvra. Det markanta berget till höger är då Tsahtsa.

Här kommer det rätta svaret! Vi är alltså i södra Sarek, strax ovanför branten Tjievramåsske. Och visst är det Tsahtsa vi ser och längst till höger i bild skymtar Njoatsosvágge. Ny bild från Tore!

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.