Gissa position

Läckra bilder! Jag tror vi är ett par mil SSV om Abisko och ser fjället Kåtotjåkka. Men själva fotoplatsen kanske någon annan kan bestämma?

Läckra bilder! Jag tror vi är ett par mil SSV om Abisko och ser fjället Kåtotjåkka. Men själva fotoplatsen kanske någon annan kan bestämma?
Fjället har du helt rätt. Bilderna är inte från samma plats, så jag tycker ett par mil SSV om Abisko kan godkännas som rätt svar till frågan var vi är. Vi är alltså på norra sidan av Alisvaggi, på "hyllan" nedanför Gielascohkka och går österut. Så jag tycker vi kan fortsätta med nästa bild, helst från en solig sommardag:)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Här kommer en solig sommardag. Var står fotografen?
IMG_20210814_141837.jpg

Jag gissar att du står på västsluttningen av Tjievvra. Det markanta berget till höger är då Tsahtsa.

Här kommer det rätta svaret! Vi är alltså i södra Sarek, strax ovanför branten Tjievramåsske. Och visst är det Tsahtsa vi ser och längst till höger i bild skymtar Njoatsosvágge. Ny bild från Tore!

Det är ett tag sedan jag gissade rätt senast så jag har ett lager bilder att välja på.
Samma fråga som tidigare - var står fotografen?
M5A00855.JPG

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips