Gissa position

Rätt fjäll, och visst känner vi det som 1884 m, men höjden har blivit uppdaterad till 1894 m på Lantmäteriets on-line karta. Vet inte om fjället har något namn. Vi var vid Rivgojiehkki när bilden togs. Nästa bild, var så god!
 
ok vart är vi här(på bilden ovan) 20 augusti i år?
Sauvakavelija såg nu 1894 på lantmäteriet, kul med tio extra meter! ska lista ut om fjället har nått namn i vinter. kul ni var på rivgojiehkki! bara för skoj skull eller var det glaciärjobb?
 
Sauvakavelija såg nu 1894 på lantmäteriet, kul med tio extra meter! ska lista ut om fjället har nått namn i vinter. kul ni var på rivgojiehkki! bara för skoj skull eller var det glaciärjobb?
Vi gjorde en vandring i somras från Cunovuobmi i Norge till Sielmmatjåkka och tillbaka, vi gick bredvid Rivgojiehkki till riksröse 260 Aa och vidare. Tillbaka över fjället Gungar. Skoj var det :)
 
oj det var snabbt! stämmer bra! utsikt norrut mot durrenpiken på västra fjällfjället mm.
nästa bild!

Vindkraftverken var bekanta, och det var inte så länge sedan jag gick där.

Börjar bli lite barskrapat med bilder som är bra gåtor jag inte redan har postat. Men den här kanske funkar, om den inte är för lätt? Var är vi och vad ser vi?

gpmw5.jpg
 
oj jag känner igen det men kan inte placera! så rolig tråd dethär, fint att se så många olika platser och få inspiration till nya äventyr!

men, norr om ritsem?
 
Norrbotten söder om Ritsem och fjället vi ser titta fram i mitten ses av en hel del vandrare, dock kanske från lite andra vinklar för det mesta.
 
Hmmm, nu har jag mest skidat fram där nere, bara vandrat en gång 1989....men jag tycker det ser ut som att fotografiet är taget nere i Rapadalen i höjd med Sjielmagiedde, alternativt lite närmare Spökstenen.

/ Stefan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...