Gissa position

Kul att ha lite nya saker att spana efter till nästa Muddusbesök! Nu undrar jag var denna vindpinade men soliga plats ligger. Som ofta, är det fråga om en fjälltopp.

IMG_1359b.jpg

Nog är det från Sangartjåkka alltid, mot söder, med Urtetjåkkå och Rappattjårråryggen som främsta blickpunkter, och trädgränsen på södra sidan av Teusadalen. Dax för ny bild! :)

Det finns iallafall likheter med lullihatjåhkkå och skajdetjåhkkå, och i så fall skulle du st på tvillingryggen. Men antar det är risk jag tar fel där på alla tre :)

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Helt rätt! Från Lullihatjårro får man en bra vy åt många håll, rekommenderas! Lullihatjåkkå borde erbjuda ännu bätte vy, men är svårare att klättra på. Nästa bild var så god!

Vore väldigt kul att se om du har närbilder på haken mellan lullihatjåhkkå och lullihatjårro

Nästa bild, frågan var jag står och fotar
178910.jpg

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.