Gissa position

Ransarn är närmare än Grövelsjön, men lite längre norrut ska vi.

Om bilden är fortsatt anonym så postar jag en kompletterande bild med lite mer fjäll synliga i eftermiddag.

Inte mycket information i bilden, men jag tror du står på kalfjället rätt nära sjön, som verkar vara ganska stor. Färgen indikerar glaciärvatten, och då måste vi förstås betydligt längre norrut. Kanske ända till Virihaure?

Inte mycket information i bilden, men jag tror du står på kalfjället rätt nära sjön, som verkar vara ganska stor. Färgen indikerar glaciärvatten, och då måste vi förstås betydligt längre norrut. Kanske ända till Virihaure?

Edit: Virihaure var inte rätt sjö, men annars rätt tänkt.

Lite mer information, där det går att se mer av omgivningen innan molnen la sig på sjön:

gpmw3.jpg

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Nämen vad kul att jag gissade rätt i mitt första inhopp i tråden. (Efter att ha följt den i ett årtionde...)
Jag såg glaciären på nära håll då jag tog omvägen runt Boajsátjåhkkå för några år sedan. Trevligt med lite högalpin/arktisk känsla som omväxling till grönskan nere i dalgångarna på vandringarna!
-Samma resonemang ledde mig till platsen för min bildgåta.
Så var är då denna vindpinade och kyliga avkrok till tältplats?
Gissa1.jpg

Senast ändrad:
skulle kunna vart trollsjön, men borde vara mer grönt då? jag gissar på trollsjön för 4700år sen. kul du gissade rätt på förra! jag följde också tråden länge innan jag gissade. fin tråd.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.