Gissa position

Få se, kanske jag lyckas förstora bilden lite.......

IMG_20210815_140357.jpg

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
Som vanligt har jag ingen aning, men det skulle ju kunna vara Kebnekaisefjällen någonstans. Gissar att bilden är starkt inzoomad, alltså tagen på långt håll. Men någon måste väl känna igen ett så snyggt fjäll?

Hmmm. Det känns som att det skulle kunna vara samma tur som Tarrenkaise-bilden, som Sauvakavelija lade upp 6:e januari. Detta skulle i så fall innebära att fjället återfinns i Sarek. Men jag kan inte placera det mycket bättre än så.

/ Stefan

Jag gissar på Rijddatjåhkkå, fotat från sydost på långt håll. Har dock lite svårt att få allt till vänster o höger i bakgrunden att stämma.
Rijddatjåhkkå är rätt, bra jobbat! Jag tog bilden från nordvästra änden av fjällryggen som på kartan har namnet Tvillingryggen, här en bild som visar lite mer. Det var juli 2015, när snön låg kvar länge på fjällen.
IMG_3558.JPG

Nästa bild, var så god!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips