Gissa position

Ok, stort vatten tror jag är Akkajaure, gammal handelsväg kunde vara Kungsleden? Fjället, tror jag, är Kuoperatjåkka 1730 m, fotat vid Vakkasjjåhka?

Edit: eller kanske kom du upp från Gagirjavri? ( vet inte om det är lättare då med kortbeniga i sällskapet)


Rätt svar. Vi kom upp från Gagirjavri och var vattnet jag syftade på. Men helt rätt, vi kom till Akkajaure efter ytterligare några dagar.
 
Jag chansar på att vi är kvar i samma trakter som i föregående bild. I så fall kanske vi har Teusajaure i svackan därborta och tittar mot Urtticohkka?
 
här utsikt från tuolpagorni. jennys stavar pekar nästan rakt mot guodekvarri som du sökte namnet på va?
asså denhär tråden är bäst! så kul kolla på alla era bilder och försöka gissa, och att kolla på mina egna! bra med mycket ledtrådar där moon rider på förra gåtan, kul!
 

Bilagor

  • IMG_1747.JPG
    IMG_1747.JPG
    3.3 MB · Visningar: 75
nä i wish jag var i björkliden, men längre söderut ska vi. en till bild som ledtråd från 12:55 idag. väldigt svagt snötäcke! tjockt lager svag snö närmast marken så risk för laviner på branta västsluttningar.
 

Bilagor

  • bygdsiljum.jpg
    bygdsiljum.jpg
    66 KB · Visningar: 85
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.