Gissa position

Bravo, det är så gott som mitt i prick. Jag anade att det var lätt men fotoplatsen är nog inte så välbesökt. På väg uppför backen mot Nallojavrrit för att försöka mig på Sielmmacohkka. Gjorde misstaget att slå läger där vid sjön i fin eftermiddagssol istället för att fortsätta omgående mot toppen. Din tur!
Ska med säkerhet besöka platsen i framtiden, tack för tipset! Släng upp en till bild vetja, jag har tyvärr ingen möjlighet att bistå med någon just nu.

Om ingen bild åkt upp inom ett par timmar tänker jag att valfri trådläsare får ta över!

Vart sker tandborstningen?
Tandborstning.jpg

Jag överlåter åt någon annan att lägga upp ny bild. Sen har jag för mig att det finns en inofficiell överenskommelse att hålla sig inom Sveriges gränser, men det är sannerligen inte lätt att veta för det diskuteras ganska långt bak i tråden någonstans…

Jag överlåter åt någon annan att lägga upp ny bild. Sen har jag för mig att det finns en inofficiell överenskommelse att hålla sig inom Sveriges gränser, men det är sannerligen inte lätt att veta för det diskuteras ganska långt bak i tråden någonstans…
Den här frågan dyker upp då och då. Jag instämmer i din uppfattning och menar att det numera är praxis att det efterfrågade motivet ska finnas i Sverige. Men visst, fotografen kan stå i ett grannland, och inget hindrar förstås att grannlandets fjäll syns i bakgrunden.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Inom landsgränsen är nog en bra regel. Att den som gissar rätt tar ansvar för att tråden fortsätter är också en fin praxis. :) Nåväl, jag passar på och undrar vad detta är för en bäck?

P6270871.JPG

Jo det är mycket riktigt Rittakjåhkå, som börjar vid Sjabtjakjaure och Pårtestugan, rinner ner i Rittak, och sedan vidare ner i det stora Tjaktjajauremagasiet. Vidare mot nya bilder. :)

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.