Gissa position

Dubbla stigar, dubbla rösen och dubbla lapportar i horisonten. Jag tycker den vänstra stigen ser nytrampad ut där den bruna rotfilten från kråkbären syns bra. Kanske är detta en del av den nya Lapplandsleden om man redan har hunnit trampa där så pass mycket? Gissar i så fall på Södra Storfjället, fotoriktning söder, men har inget närmare förslag.
Lapplandsleden passerar inte det här fjället som även är ett naturreservat.

Kan även bidra med en till bild där motivet är lite längre bort
avstand.JPG

Fina trakter! Jag är bortrest någon vecka, hoppas därför att någon har en bild att lägga ut. I annat fall återkommer jag så småningom. Hälsn Pelle

Ok jag tar chansen med en bild från i fredags, vilken sjö ser vi i bakgrunden? OBS svar innan torsdag morgon då blir det fjälltur några dar, men jag skriver ut svaret innan om ingen gissat men nån borde kvickt lösa gåtan!

Bilagor

• DSC02015.JPG
    DSC02015.JPG
    8.2 MB · Visningar: 199

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Ja helt rätt! Tänkte att dendär stenbumlingen nedanför Skämmabákte borde kännas igen. Ny bild från Karl-Johan då. (Din guidebok över Sarekturerna är superfin! Kul att du gjort den, skapar mycket pepp till framtida turer)

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.