Gissa position

Här kommer en annan karakteristisk fjällformation som många säkerligen känner igen. Namn?
sommar-04 119 (2).jpg

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.
Dubbla stigar, dubbla rösen och dubbla lapportar i horisonten. Jag tycker den vänstra stigen ser nytrampad ut där den bruna rotfilten från kråkbären syns bra. Kanske är detta en del av den nya Lapplandsleden om man redan har hunnit trampa där så pass mycket? Gissar i så fall på Södra Storfjället, fotoriktning söder, men har inget närmare förslag.

Dubbla stigar, dubbla rösen och dubbla lapportar i horisonten. Jag tycker den vänstra stigen ser nytrampad ut där den bruna rotfilten från kråkbären syns bra. Kanske är detta en del av den nya Lapplandsleden om man redan har hunnit trampa där så pass mycket? Gissar i så fall på Södra Storfjället, fotoriktning söder, men har inget närmare förslag.
Lapplandsleden passerar inte det här fjället som även är ett naturreservat.

Fina trakter! Jag är bortrest någon vecka, hoppas därför att någon har en bild att lägga ut. I annat fall återkommer jag så småningom. Hälsn Pelle

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips