Gissa position

Hej!

Då tror jag den molniga toppen på första bilden är Sanjartjåkka. Forsen borde vara Tjäktjajokka norr om Kaitumstugorna.

/ F

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Nu börjar vi närma oss! Men vi ska en rejäl dagsetapp norrut från Gåbdåk för att kommer till bron som bild 2 är tagen ifrån.

/ Stefan

Helt riktigt, ledtrådsbilden är tagen ifrån bron över Piteälven. Så då borde det ju vara möjligt att gissa på vilken topp vi ser på den första bilden .... kanske?

/ Stefan

Helt riktigt, visst är det Rasska vi ser .... hade några halv-usla ledtrådar som att Raskens Parkerar på lut om det skulle behövas :)

Nästa bild!!

/ Stefan

8CAFEC9B-A40E-4C19-9F1C-4328F4549D99.jpeg
Nästa... var porlar denna bäck?

Vacker porlande bäck mitt i fjällbjörkskogen med ett par stugor nära bäcken. Påminner en hel del om Stensdalen, även om jag har en känsla av att man i så fall borde se bron över Stensån....men man får väl börja gissa någonstans :)

/ Stefan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips