Gissa position

Den var lurig att du valde samma berg.

Var är vi nu?

DSC_2212.JPG

Vi skulle kunna vara på väg söderut mot Mårma längs Vierrojohka. Men den ringa vattenmängden talar väl emot förslaget, om det nu inte är extremt lågvatten förstås.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Kan det vara längs Sodan, mellan Valmfjället och Högfjället, i Sonfjällets Nationalpark?
Den enda stig jag har hittad nu i en (National)park söder om Jämtland som gick på rätt sidan av en bäck...

Henning

Mycket imponerande precision Henning!🏆 Jag hade en ganska långsökt ledtråd "...inte så högt i fjällen..." med syfte på Högfjället. 😊

Nu är bollen din.

Har aldrigt varit i området, så det blev en ren gissning med karta och den ledtråd jag fattade som ledtråd. :)

Ny bild
Gissa.jpg
samma fråga som vanligt.

Var?

Henning

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.