Gissa position

Ursäkta om jag hoppade in abrupt och lämnar tråden åter till ordningen.
Ja, Idrefjäll är skidomdrådet och jag tänkte först att det skulle vara upp på Gränjåsvålen, det fjäll man i de flesta fall åker lift uppå I idrefjäll men efter att ha tittat en gång extra på kartan så får jag nog faktiskt ge rätt för Slättvålen istället. Åker man längd på rödgula 18km-spåret som heter Slätvålaspåret så passerar man där bilden är tagen.

Tyvärr kan jag inte historien bakom men hoppades någon här skulle kunna utbilda oss. Det är några år sedan baserat på att det i huset står en urdrucken 33cl glasflaska med SOLjuice.

Elin, tråden är din för ny bild.

/Patrik, blev för ivrig, skämmes på mig
Tack, ja då ligger den ju verkligen på sidan av. Hade varit intressant o veta hur det kom sig
 
Hmm, då kanske vi är i Norrbotten? Jag tycker mig se en rik örtflora i förgrunden, och då tänker jag på Unna Båravárásj i västra Sarek, nära gränsen till Padjelanta.
 
du ska söderut från Vindelfjällen. Toppen på fjället är ganska välbesökt. Fjället man knappt ser uppe till vänster i bild är en bra ledtråd om man kan identifiera det.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.