Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
6 mil fick hamna inom gränsen för 'några mil' . Buollámtjåhkkå är rätt! Fotat från Båkkasvárásj. Bilden är lite försåtlig eftersom varken Langas, vägen eller kraftledningen fastnade på den.
Rätt svar från Sauvakavelija, som vanligt! Vi är alltså i Västerbottens län, nära norska gränsen. Vattnet som rinner ut i bildens övre del mynnar i Vapstälven, som i sin tur rinner till Atlanten. Ny bild igen, tack!
Ja, det var strandlinjen som gav det rätta svaret, speciellt den mycket smala lilla udden på mitten av bilden. Det var bara att gå genom fjällsjöar från Fulufjället till Rostu . Nästa bild, vad har jag bakom ryggen?
Ledtråd. Det är säkert många som har sett de här kullarna, de flesta har gått åt vänster och vidare till sin fjälltur, kanske några har stigit upp till tröskeln mellan kullarna och fortsatt den vägen.
Javisst är det så! Har alltså dammen bakom ryggen. Vi steg upp till Sliehkkojavre på vår tur till Sarek för att undvika björkskogen till vänster, där kanske de flesta går? Nästa bild, var så god!
Måste ju gissa på kult-sjön då och kanske står middagskullen nära Saxnäs . Är dock osäker men jag tycker jag känner igen siluetten på bergskammen från nånstans
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...
Från Bruksvallarna fortsatte vi i fortsatt kallt högtrycksväder. Den befarade spårlabyrinten upp och förbi Ramundberget visade sig vara tämligen ...
3 kommentarer
Det började med en känsla av att tiden hade gått utan att jag riktigt märkt det. Utrustning i garderoben, kartor i hyllan och ett liv som blivit mer ...
I år är det sextio år sedan jag vandrade i Sarek för första gången, och de närmaste dagarna kommer min nya bok ut: Sarek – en biografi. Det är en ...
4 kommentarer