Gissa position

Här kommer hela fotot.
EA2468FD-F78A-4562-AA53-FF0D43A695E1.png

Som gissningsbild var den kanske lite fånig, ber i så fall om ursäkt, men jag ville så gärna visa den!

Gåtan var ingalunda fånig tycker jag. Jag kände så väl igen mig men kunde inte placera spången. Själv fotade jag en spångbit strax intill med snickarnas initialer :). 2013 visade alltså D.N., E.C. och T.D sin kreativitet i dessa trakter.
erer34.jpg

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Jag tror att detta är ett serpentinberg, där bergarten är för giftig för att skogen ska kunna växa. Jag gissar att vi är någonstans i Västerbottens län.

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Jag tror att detta är ett serpentinberg, där bergarten är för giftig för att skogen ska kunna växa. Jag gissar att vi är någonstans i Västerbottens län.

Inte Västerbotten men väl Norrbotten. Jag är osäker på bergarten så jag kan inte falsifiera antagandet. Kullens högsta punkt ligger på ungefär 700 möh.

Kullen är ett exempel på en sådan där formation som många sett men få lagt märke till. Vyn då man vrider kameran nittio grader till vänster liksom sluttningen bortom kullen finns helt säkert i mången utsidanbesökares fotoarkiv.

Här blir jag ställd. Ruovddevárre är för lågt. Tjoares och Lulep Várddo är för höga. Det måste finnas bättre kartsökare som kan lösa gåtan.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.