Gissa position

Så rätt så! Tyvärr kroknade små ben så vi kom inte upp. Men det tar vi ett annat år. Sevärt!

Ska lägga upp hela fotot när jag kommer åt datorn.

Nästa bild!
Peter

Ja, den klimpen har jag inte sett irl. Vi har vår egen lite klimp här i Finland förresten, Saivaara heter det, här är bilden av den:
IMG_0205.JPG

Snälltåget – på räls till äventyret
Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.

Aktuellt

Där friluftslivet möts: Värdar och utställare på Outdoor festival

Där friluftslivet möts: Värdar och utställare på Outdoor festival
Den 22-23 maj samlas friluftslivets aktörer på Djurgården i Stockholm, och bjuder på både kunskap och inspiration inför sommarens äventyr.

Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!
Jag har svårt att bestämma mig för om det är punkt 1700 eller 1704, men jag lutar åt att det är 1704, en dryg halvkilometer söder om Sarvatjåhkkå alltså.

Då slänger jag in ännu en siffra: 1793?
Nej, där skulle jag inte våga klättra!

Jag har svårt att bestämma mig för om det är punkt 1700 eller 1704, men jag lutar åt att det är 1704, en dryg halvkilometer söder om Sarvatjåhkkå alltså.

1704 m är alldeles rätt svar! Toppen 1700 m ses på de två första bilderna, och bilden bakåt visar toppen 1722 m. På grund av dåligt väder (vind, snöande, moln, ni vet) fortsatte vi inte till Sarvatjåhkkå 1911 m. Nästa bild var så god!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.