Gissa position

Ja, men det är det inte ;-)
Men du är en bra bit närmare än Swift...
Jag var faktiskt bara på en dagstur från en plats där jag stannade för några dagar med ett ont knä (Efter en kort vandring längre söderut).;)
 
Helt korrekt.
Dagens plan var att gå till Kårsavaggestugan och tilbaka till Abisko, men en bäck var för djupt för mina kängor dena dag i mitten av Juni 2002 och jag fick vända tidigare.
 
P1010078.JPG

Inte där heller, tyvärr. Den här lilla sjön, eller pölen, ligger på ca 1100 möh mellan två dalar. Tämligen rakt norrut från Unna Räita. Färdvägen mellan dessa dalar via denna pöl finns vackert beskriven av en mycket välartikulerad bloggare och skribent på denna sida. Han är särskilt förtjust i denna del av fjällvärlden. Bergen i fonden är alltså på andra sidan dalen, norrut. Där finns även en sägenomspunnen dusch.
 
Visa bilaga 32438
Inte där heller, tyvärr. Den här lilla sjön, eller pölen, ligger på ca 1100 möh mellan två dalar. Tämligen rakt norrut från Unna Räita. Färdvägen mellan dessa dalar via denna pöl finns vackert beskriven av en mycket välartikulerad bloggare och skribent på denna sida. Han är särskilt förtjust i denna del av fjällvärlden. Bergen i fonden är alltså på andra sidan dalen, norrut. Där finns även en sägenomspunnen dusch.

Sjön 1162 öster om Latnjavagge? I närheten ligger duschen Frippes fall.

Peter
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.