Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan. Om du inte vill slå av annons­blockering kan du istället stödja oss genom att teckna ett Plusmedlemskap - då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!

Gissa position

Två broar.....då tror jag att du står på Vuelie Båatsoevaaratje sydväst om Strimasund i Västerbottens län. Fotoriktning öster.

Alldeles rätt! Fotat 21.6.2015, midsommar. Högre upp på Artfjället kom vi inte den gången. Vi borde ha haft skidor! Trevlig midsommar till alla!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
En snörik sommar, vill jag minnas. Men ett fint foto.

Här kommer mera snö. Var är vi någonstans?

Bilagor

• Foto0327.jpg
    Foto0327.jpg
    36.5 KB · Visningar: 308
Någonstans i närheten av Servestugan? Det runda fjället borde isåfall vara Vuomatjåkkha?

Du måste få rätt för det svaret. Vi är på väg från Aigertstugan till Servestugan och nära vindskyddet som har samma namn som fjället du nämner. Men det runda fjället är Stuor Ájgart, 1093 meter högt. Ny bild tack!

Du måste få rätt för det svaret. Vi är på väg från Aigertstugan till Servestugan och nära vindskyddet som har samma namn som fjället du nämner. Men det runda fjället är Stuor Ájgart, 1093 meter högt. Ny bild tack!

Har aldrig varit i Ammarnäsfjällen så det var rena gissningar från kartan och bilder som ledde mig till mitt svar :) På fredag blir det dock bilfärd till Tjulträsket och en veckas tur runt Ammarfjället så då får jag uppleva dessa omgivningar på riktigt!

Lämnar nästa bild till den som känner sig manad.

Den vanliga frågan: Var (tänkte jag att gå till för nästans 18 år sen) ?
Gissa0620.jpg

Och med den nya forumsprogrammen kan man även visa större bilder vilket gör det enklare att gissa. :)
Men denna bild är väl inte för svårt, många har ju varit där...

Henning

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips