Gissa position

Två broar.....då tror jag att du står på Vuelie Båatsoevaaratje sydväst om Strimasund i Västerbottens län. Fotoriktning öster.
 
Alldeles rätt! Fotat 21.6.2015, midsommar. Högre upp på Artfjället kom vi inte den gången. Vi borde ha haft skidor! Trevlig midsommar till alla!
 
En snörik sommar, vill jag minnas. Men ett fint foto.

Här kommer mera snö. Var är vi någonstans?
 

Bilagor

  • Foto0327.jpg
    Foto0327.jpg
    36.5 KB · Visningar: 254
Någonstans i närheten av Servestugan? Det runda fjället borde isåfall vara Vuomatjåkkha?

Du måste få rätt för det svaret. Vi är på väg från Aigertstugan till Servestugan och nära vindskyddet som har samma namn som fjället du nämner. Men det runda fjället är Stuor Ájgart, 1093 meter högt. Ny bild tack!
 
Du måste få rätt för det svaret. Vi är på väg från Aigertstugan till Servestugan och nära vindskyddet som har samma namn som fjället du nämner. Men det runda fjället är Stuor Ájgart, 1093 meter högt. Ny bild tack!

Har aldrig varit i Ammarnäsfjällen så det var rena gissningar från kartan och bilder som ledde mig till mitt svar :) På fredag blir det dock bilfärd till Tjulträsket och en veckas tur runt Ammarfjället så då får jag uppleva dessa omgivningar på riktigt!

Lämnar nästa bild till den som känner sig manad.
 
Den vanliga frågan: Var (tänkte jag att gå till för nästans 18 år sen) ?
Gissa0620.jpg


Och med den nya forumsprogrammen kan man även visa större bilder vilket gör det enklare att gissa. :)
Men denna bild är väl inte för svårt, många har ju varit där...

Henning
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.