Gissa position

Du måste få rätt för det svaret. Vi är på väg från Aigertstugan till Servestugan och nära vindskyddet som har samma namn som fjället du nämner. Men det runda fjället är Stuor Ájgart, 1093 meter högt. Ny bild tack!

Har aldrig varit i Ammarnäsfjällen så det var rena gissningar från kartan och bilder som ledde mig till mitt svar :) På fredag blir det dock bilfärd till Tjulträsket och en veckas tur runt Ammarfjället så då får jag uppleva dessa omgivningar på riktigt!

Lämnar nästa bild till den som känner sig manad.

Den vanliga frågan: Var (tänkte jag att gå till för nästans 18 år sen) ?
Gissa0620.jpg

Och med den nya forumsprogrammen kan man även visa större bilder vilket gör det enklare att gissa. :)
Men denna bild är väl inte för svårt, många har ju varit där...

Henning

Ja, men det är det inte ;-)
Men du är en bra bit närmare än Swift...
Jag var faktiskt bara på en dagstur från en plats där jag stannade för några dagar med ett ont knä (Efter en kort vandring längre söderut).;)

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Helt korrekt.
Dagens plan var att gå till Kårsavaggestugan och tilbaka till Abisko, men en bäck var för djupt för mina kängor dena dag i mitten av Juni 2002 och jag fick vända tidigare.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.