Gissa position

Samma topp, fotat från motsatt håll

Bilagor

• Sarek-24.jpg
    Sarek-24.jpg
    44.8 KB · Visningar: 412

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Sista bilden är tagen från en förtopp, som jag tror besöks flera gånger om året. Tror inte huvudtoppen besöks ner än enstaka tillfällen per år eftersom normalvägen dit längs ryggen på bild är lång, och bitvis lite luftig

Stod du på första bilden på Sydtoppen och fotade Stortoppen och i andra bilden står du på Nordtoppen (som väl går att nästan vandra upp på från norr tror jag mig ha läst) och fotar Stortoppen? Det börja låta som en Python-sketch det här. :)

Peter

Stod du på första bilden på Sydtoppen och fotade Stortoppen och i andra bilden står du på Nordtoppen (som väl går att nästan vandra upp på från norr tror jag mig ha läst) och fotar Stortoppen? Det börja låta som en Python-sketch det här. :)

Peter

Lite närmre, men denna topp är enklare vandring än till Stortoppen. Här är en bild som visar omgivningen bättre

Bilagor

• Sarek-157.jpg
    Sarek-157.jpg
    34.2 KB · Visningar: 374
Fritt fram att lägga ut ny bild

Ett ordentligt miljöombyte jämfört med förra gåtan.

Bilden är tagen i morgonsol från en sommarled. Något hundratal meter norrut från fotoplatsen finns ett rastskydd för friluftsfolk -- vandrare som icke-vandrare. Vilket rastskydd rör det sig om?

Bilagor

• sfgsdgytru.jpg
    sfgsdgytru.jpg
    37.7 KB · Visningar: 287

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips