Gissa position

Kösjön

Då jag inte hittar någon passande sjö i Vålådalsområdet får jag gissa på Kösjön och att det är Storsnasen vi ser.

Går ju en stig dit i alla fall 😄

/ Stefan

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Och ännu en gissning

Om vi nu antar att det är Lill-Stensdalsfjället som syns i bakgrunden så är det kanske en av Vattensjöarna som syns i förgrunden?

När är egentligen en sjö en sjö och en tjärn en tjärn? Det har jag inget bra svar på men kartan benämner detta vatten som en tjärn. Ber om ursäkt om jag misslett er med att använda mig av "sjö". Storleksmässigt tycker jag nog i alla fall att det är en sjö ;)

Som flera gissat så är det Lill-Stensdalsfjället vi ser. Stigen man kan traska hit är inte ledad.

Finns ju inte så många tjärnar kvar då som erbjuder denna vy på Lill-Stensdalsfjället.
Matskålstjärnen? (Fast stigen dit lär ju vara samma som till Blanktjärnarna och då går det visst en del folk.)

Det var inte lätt att hitta rätt sjö även om fjällsilhuetten kändes bekant.
Här kommer nästa sjö. Vilken?

Bilagor

• 116.jpg
    116.jpg
    31.3 KB · Visningar: 306

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips