Gissa position

Kanske i Vålådalen...

Hejsan

Tycker att fjället påminner om Lilla Stensdalsfjället, vilket i så fall skulle innebära att vi är i Vålådalen. Så sjön kanske är en av Blanktjärnarna?

/ Stefan

Granntopparna får mig också att tänka på Kvikkjokksfjällen men vi är långt söderut

Stefan, det bränns! Men det är inte rätt sjö. Det går visserligen en stig till denna sjö men den är nog inte särskilt vältrafikerad.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Kösjön

Då jag inte hittar någon passande sjö i Vålådalsområdet får jag gissa på Kösjön och att det är Storsnasen vi ser.

Går ju en stig dit i alla fall 😄

/ Stefan

Och ännu en gissning

Om vi nu antar att det är Lill-Stensdalsfjället som syns i bakgrunden så är det kanske en av Vattensjöarna som syns i förgrunden?

När är egentligen en sjö en sjö och en tjärn en tjärn? Det har jag inget bra svar på men kartan benämner detta vatten som en tjärn. Ber om ursäkt om jag misslett er med att använda mig av "sjö". Storleksmässigt tycker jag nog i alla fall att det är en sjö ;)

Som flera gissat så är det Lill-Stensdalsfjället vi ser. Stigen man kan traska hit är inte ledad.

Finns ju inte så många tjärnar kvar då som erbjuder denna vy på Lill-Stensdalsfjället.
Matskålstjärnen? (Fast stigen dit lär ju vara samma som till Blanktjärnarna och då går det visst en del folk.)

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.