Gissa position

Ser ovanligt fast ut, för svenska fjällen, till vänster om kammen. Syd- eller sydostkam? Påminner lite om Kavapakte, men förgrunden stämmer dåligt med det. Får bli mitt bidrag trots alllt.

Ser ovanligt fast ut, för svenska fjällen, till vänster om kammen. Syd- eller sydostkam? Påminner lite om Kavapakte, men förgrunden stämmer dåligt med det. Får bli mitt bidrag trots alllt.

Ja, kammen kanske påminner om Gávabáktes, men det är inte rätt topp.

Du är dock rätt väg gäller kammens riktning, Enok. Den sträcker sig uppåt från sydväst.

Bilagor

• b.jpg
    b.jpg
    31.6 KB · Visningar: 371
Jag har aldrig varit här (heller) men minns bilden från en dramatisk berättelse bland bloggarna. Fowwe kanske, eller majjen?

Här en bild med ett helt vanligt fjäll i bildens mitt, vilket?

Bilagor

• IMG_20190727_140335.jpg
    IMG_20190727_140335.jpg
    62.4 KB · Visningar: 358

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Kul att man gissat någon gång rätt. Här kommer en ny bild. Var ligger denna ravinen?

Bilagor

• 7940-2.jpg
    7940-2.jpg
    71.7 KB · Visningar: 485
Kan ju vara lite varsomhelst, men mina första tankar går till övre delen av Vállegårsså, och i så fall ser vi sluttningen av Vallespiken där bakom. Nordväst om Kvikkjokk alltså.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.