Gissa position

Jag gissar vi är i Kirunafjällen, lite söder om Abisko och ser fjället Giron?

Roligt med så många förslag, tack alla! Men här kom det korrekta svaret från Sauvakavelija. Vi har alltså lämnat Kungsleden och är på väg upp i Ballinvággi strax söder om Abisko, och fjället är mycket riktigt Giron. Skickligt att knäcka detta utan fler ledtrådar! Själv tycker jag bilden kan vara tagen lite "var som helst". Ny bild igen!

Fjällen söder om Abisko har jag bekantat mig med, har gjort hittils två höstvandringar där, en till Nissonvaggi och annan till Ballinvaggi. Nästa bild, till vilket fjäll är vi på väg upp nu?

Bilagor

• IMG_7158.jpg
    IMG_7158.jpg
    57.6 KB · Visningar: 443

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hej!

Kul att det var rätt. Nordtoppen är väl värd ett besök - ganska enkel bestigning och ”mycket utsikt för pengarna”.

Men det är tyvärr tomt på svenska fjällbilder i mitt arkiv, så någon annan får lägga upp nästa bild.

/ F

Nej, inte Stekenjokk. Att vända blicken uppåt betyder inte nödvändigtvis att röra sig norrut.....

Vi backar några steg lite så mer av den vackert gröna kammen kommer med på bild.

Bilagor

• 22.jpg
    22.jpg
    36.9 KB · Visningar: 208

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips