Gissa position

Fältjägarstugan byggdes ursprungligen efter en tragisk olycka i en snöstorm den 4-5 mars 1944 då tre män omkom.

Bilden nedan är i en liftnära ravin.

Var?

Thure

Bilagor

• vint13.jpg
    vint13.jpg
    20.6 KB · Visningar: 523
Inga gissningar.

Här en ledtråd. Ravinen ligger lite utanför kanten på den här bilden.

Thure

Bilagor

• OI000118.jpg
    OI000118.jpg
    41.5 KB · Visningar: 490

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
Makalös tältplats...

Då tar vi en snart 30 år gammal bild.

Den lilla gräsplätten som den här söta lilla bäcken rinner genom är så vitt jag kan minnas den mest episka tältplats jag passerat.

Som en första liten ledtråd kan jag nämna att vi befinner oss c:a 1100 möh och utsikten är verkligen magiskt vacker

/ Stefan

https://www.utsidan.se/forum/attachment.php?attachmentid=29316&stc=1&d=1554997578

Bilagor

• bildfraga_utsidan.jpg
    bildfraga_utsidan.jpg
    89.5 KB · Visningar: 487
Då tar vi en snart 30 år gammal bild.

Den lilla gräsplätten som den här söta lilla bäcken rinner genom är så vitt jag kan minnas den mest episka tältplats jag passerat.

Som en första liten ledtråd kan jag nämna att vi befinner oss c:a 1100 möh och utsikten är verkligen magiskt vacker

/ Stefan

https://www.utsidan.se/forum/attachment.php?attachmentid=29316&stc=1&d=1554997578

Västkammen på Bielloriehppe-Stuollo?

I vilket fall som helst så vill jag tälta där uppe en fin sommarnatt. Har bara suttit på andra sidan och tittat på platån än så länge, och den ser extremt lockande ut!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips